• Solrosen03

Gifter mig på lördag och det ska regna hela dagen! :-( Jag är deppad

Jag är en riktig soldyrkare och hela mitt vuxna liv har jag varit rädd att gifta mig för att det kan regna. Nu ska vi gifta oss och min värsta mardröm slår in, det spås regn hela jävla dagen lång.....

Vi som har transport och foto som inte funkar som vi tänkt vid regn. Annars är det vigsel inne i kyrka och mat inne etc men allt blir SÅ mycket finare och bättre, för att inte tala om mitt humör och känsla hela dagen....

Jag vill ha fint väder. Varför fint nu dagarna innan??

Till råga på allt inväntar jag min mens vilken sekund som helst

• Svar på tråden Gifter mig på lördag och det ska regna hela dagen! :-( Jag är deppad
  • Imke1977

Jag är oxå en extrem soldyrkare. Och har alltid tänkt att om inte solen skiner är jag gifter mig kommer hela dagen vara förstörd.
    När vi gifte oss 2 juni i år så SPÖREGNADE det och blåste storm heeeela dagen. Värsta tänkbara scenario med vädret.
    Och jag har oxå känt som du. Hela mitt liv har jag drömt om att gifta mig i solsken och en vacker varm dag.
    Men nu blev det inte så.

MEN! Helt otroligt, jag kände ingenting när jag tittade ut på regnet. Visst blev det en massa ändringar under dagen. Folk fick kasta ris utanför kyrkan och sedan springa in i lokalen. och så blev det brudskål mm där. En innedag helt enkelt. Vi hade en jättevacker lokal och sååååå vackert utomhus och hade stora planer.
    Bilderna fick vi oxå ta inomhus.
    Men dagen blev heeeeelt magisk ändå. Vi hade inte kunnat önska oss en bättre dag. och visst kan jag känna att det är lite synd fortfarande att det regnade. Men inget som gör att jag hade velat ändra något ui vår dag. Det var den bästa dagen i mitt liv ändå.
    Jag törs lova dig att det kommr kännas samma sak för dig!   Du ska ju få säga ja till mannen i ditt liv!

• Solrosen03

Sitter och gråter nu. Vet att alla säge att det blir bra ändå, men..... jag vill ändå ha uppehåll. Stället vi är på ligger vid vattnet och det är så underbart vackert när solen skiner......

• Grodprinsens brud

Igårs skulle det vara sol och fint här men regnade. De har haft fel förr. Håll koll åp YR.no de ändrar ju hela tiden även samma dag. 

Vad gäller bilderna så har jag sett kanonvackra bilder där brudparet står under ett paraply och regndropparna får jättefin lyster. På en annan bild var det utomhusbröllop så fotografen hade tagit bilder bakifrån så att man såg alla paraplyer, det var också väldigt vackert.

Ring runt idag och kolla om det finns någon back-up ifall det skulle spöregna just när ni ska åka från kyrkan om ni nu tänkt åka häst och vagn eller cab... 

Oroa dig inte, det blir en fantastisk dag oavsett väder! 

• Chicita

Tänk på att väderprognosen är just det. En prognos...
    Dom beräknar och baserar på vetenskapliga fakta om luftströmmar osv osv. Men det är ändå en gissning, en kvalificerad sådan.
    Vi skulle ha haft regn i helgen och sol hela veckan...
    Det blev precis tvärt om.

Ta inte ut sorgen i förskott, för det kan om något förstöra dagen för dig även om solen skulle titta fram.
    Förhoppningsvis regnar det inte hela dagen om det nu skulle regna.
    Och fotografier tagna i regn under ett träd eller under ett paraply är jättevackra och speciella.
    Det vackra ljus man får när det regnar och/eller är mulet går inte att återskapa på något annat sätt.

Come rain or shine...
    Ni kommer få varandra, och ni kommer att ha en underbar dag.  

• Monica89

Jag gifter mig också på Lördag

Och har konstaterat att prognosen stämmer inte, min prognos säger strålande sol hela dagen Skrattande

Nä men försöker allmänt lära mig att inte tänka för mycket på sånt jag inte kan påverka. Vi hoppas på att de är uppehåll en liten stund till fotograferingen annars har vi fått låna en fotostudio, och har tänkt åka häst och vagn, men har en bil som reserv.
    Sen är det som de säger en prognos, jag har tittat på vädret för Lördag så fort man kunde (10 dagar prognos) och varannan dag säger de sol och uppehåll nästa säger de 10 mm regn.
    Men såg nu på yr att där jag bor sa de nu att de blir massa regn till kl 12 sen blir det bra väder och det är ju helt okey.

• Nina9

Regn i buketten ska betyda tur i äktenskapet =).  Tänd en massa ljus och skapa stämmning. Hoppas såklart att solen kommer skina utav bara den men tänker att det kanske kan hjälpa liiiiite.

• Imke1977

Som Monica89 säger. Tyvärr är det ju så att vädret är en faktor man absolut inte kan rå över ens lite. Man har ingen makt över den biten. Och ett bröllop flyttar man ju inte hur som helst heller. Så man måste nog försöka fokusera på dom bra bitarna och bara försöka vara så förberedd som möjligt istället.
    Även om jag vet att det kan vara svårt. Jag vet hur du känner eftersom det var fint väder hela veckan och så spöregn just på vår dag.

• Anneli256

jag förstår dina tankar, personligen så har jag självlockigt hår och om det hade varit fuktigt och regnat på vårt bröllop så hade inte alla stylingprodukter eller sprayer kunnat få mitt hår att ligga på plats. Tyvärr så kan vi inte råda över vädret. Försök trösta dig med dom saker som inläggen ovan tar upp.. tex fotografen- bilderna blir inte så bra i strålande solsken som om det är mulet eller regnar. Det kanske blir stunder med uppehåll så ni har möjlighet att ta utomhusbilder. Låt inte detta ta massa energi och göra dig ledsen för det är tyvärr inget du kan göra åt ändå. Håller tummarna iaf för att det ska bli bättre än vad prognosen förutsäger.

• Imke1977

Solrosen03: Hur gick det i lördags nudå?

• Solrosen03

Det spöregnade hela tiden hos frisören, men när jag kommer till fotograferingen är det uppehåll och när vi kommer till kyrkan skiner solen... kan ni fatta?! Solen sken sedan hela eftermiddag och kväll och först på natten kommer regnet.... någon där uppe måste hört mina böner! Är så glad och tacksam

• Cantaton
    Solrosen03 skrev 2012-06-18 20:22:22 följande:
    Det spöregnade hela tiden hos frisören, men när jag kommer till fotograferingen är det uppehåll och när vi kommer till kyrkan skiner solen... kan ni fatta?! Solen sken sedan hela eftermiddag och kväll och först på natten kommer regnet.... någon där uppe måste hört mina böner! Är så glad och tacksam
    Underbart :) 
  • ajmb
    Solrosen03 skrev 2012-06-18 20:22:22 följande:
    Det  låter helt underbart..
    Vi ska gifta oss utomhus...så om vädret inte vill visa solsken så är det paraply och gummistövlar som gäller...dvs Kläder efter väder.....LOL

Glad för er skull att solen kom fram i alla fall

GRATTIS 
  • Imke1977

Vad härligt Solrosen!! Blev dagen så underbar som du förestält dig då?

Svar på tråden Gifter mig på lördag och det ska regna hela dagen! :-( Jag är deppad