• Juli2013

Erfarenheter av Ramona Design?

Hej!
    Jag tänkte boka en tid på Ramona Design i Göteborg för att prova lite klänningar inom kort, det sägs ju ofta att det är de som har störst utbud, men åsikterna och erfarenheterna är verkligen extremt blandade.
    Jag skulle jättegärna vilja höra ifrån er som har erfarenheter från dem (har sett att det finns ett par gamla trådar om dem men de är några år gamla och saker kan ju ha förändrats..) - kunniga, hjälpsamma, dyra, bra kvalite, trevlig attityd.. vad tyckte ni??
    Tack!

• Svar på tråden Erfarenheter av Ramona Design?
  • zgreiner

Hej! Jag var där i måndags och provade klänningar. Dock hade jag inte bokat tid innan. Tjejen var hjälpsam och trevlig. Fanns inte så många klänningar att välja på i min prisklass som är Max 10.000kr Hittade tyvärr ingen jag föll för. Vissa av klänningarna i butiken hade dessutom fläckar av smink. Känns sådär med tanke på deras priser.

• Juli2013

Tack för infon! Ojdå, det ringer lite varningsklockar där tycker jag, jag har någon förutfattad mening om att dom säljer klänningar till överpriser, som man typ kan hitta billigare någon annanstans, men jag har liksom inga belägg för det :) Jag ska också gå dit någon dag men det känns kanske inte som att det blir dom.

Har du andra bra tips? :)

• RebeckaD

Jag köpte min klänning där. Hade inte bokat tid och det var ganska mycket folk den dagen. Jag fick prova klänningar i ett annat rum än just omklädningsrum. Sprang förbi anställda hela tiden. Lite jobbigt var det men jag var så kär i klänningen jag hittade så jag märkte det knappt.

Jag var ute efter en kort klänning och det är inte lätt att hitta. Men de hade några stycken. De flesta var inte snygga men en var helt underbar! Den kosta runt 5000 kr så det verkar gå att hitta under 10 000...

Som sagt, mycket folk och spring men jag tänkte inte på det när jag fick stå vid en spegel och vara förälskad. Trodde inte man kunde bli så av en klänning :P

Är nog bäst att boka tid eller gå dit på en vardag så blir det lugnare. Lycka till! 

• Juli2013

Åhh tack för tipsen! Då ska jag nog boka en tid där snart! Verkar ju som att det går att få en klänning till ett vettigt pris där ändå då :)

• Havspromenad

VAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRNING!!!!

Jag sklle avråda dig något så enormt från att gå dit. Jag köpte min klänning där och nu i efterhand ångrar jag något fruktansvärt. Klänningen som jag köpte är kanon fin och jag kände mig underbar i den men alla turer med Ramona själv har gjort att det tyvärr har varit så tråkigt det här med klänning mm. Det som annars ska vara en av de roligaste förberedelserna blev tyvärr inte det för mig. De är super trevliga när man ska köpa men efter det så behandlas man skit. Jag kan tyvär inte gå in på detaljer då det är ett pågående ärende just nu. En annan sak som kan vara ett exempel på hur det jobbar är sömmerskan som de säger "ÅÅÅ inga problem med längden, det gör sömmerskan lätt" mmm men att lägga upp en klänning med underskjolar för 3500:-.... hm där blev till och med naiva jag frågande och började ringa andra sömmerskor. När jag frågade vad de skulle ta och att en annan sömmerska skulle ta 3500:- så sa den ena innan jag ens hade sagt mer - Är det Ramona Design eller??? Jag kan tillägga att jag betalade 1500:- och ingen av de andra jag ringde skulle ta mer än 1800:-. Detta säger en hel del. Det är såååå mycket mer ang. detta och annat med klänningen men tyvärr kan jag inte säga mer men bara AKTA DIG. Jag är inte ensam om detta och jag hade så himla gärna önskat att jag var lika smart som du och kollade up innan.
    Lycka till och hoppas att du hittar en klänning som du känner dig uderbar i!!

• MrsT2011

Jag tycker inte heller att de känns så värst seriösa. Bokar man tid kan man säkert få ett bra bemötande, men när jag kom dit spontant blev jag behandlad som något katten släpat in. Så se till att BOKA TID!

Den äldre damen som "hjälpte" mig var snipig och nedlåtande, jag fick på nåder prova två klänningar i ett hörn som knappt hade ett riktigt draperi ens. När jag pekade på klänning nummer tre och förklarade att jag gärna ville prova den också blev hon sur som en citron och snäste "jaha OK, en sista då!" WTF, får jag inte ens prova tre klänningar?? Kan säga att jag var inte det minsta sugen på att köpa ens ett strumpeband av det hemska stället när jag gick därifrån!

Ett riktigt BRA ställe i Göteborg är Ateljé VIP vid Vasakyrkan. Inte lika stort utbud som Ramonas men med underbar personal! Jag fick fantastisk hjälp av dem med att hitta min slöja. Lämnade en lapp med massor av önskemål, till exempel armbågslängd, ivory och satinkant. Sedan letade expediten med ljus och lykta i alla sina produktkataloger och ringde till och med och bad mig komma dit och godkänna hennes förslag innan hon beställde slöjan! Inte ett öre extra tog hon för denna service!

• 987654321

Jag var där en gång och provade men aldrig mer... Beskrev att jag ville ha en axelbandslös enkel klänning och fick prova tre (det är max om man inte bokar tid) Pråliga prinsessbakelser med stora axelpartier.... De fattade inte alls vad jag pratade om och de kändes inte speciellt kunniga heller. Tyvärr!

• JosefinCarolina

Tyvärr har jag precis samma negativa upplevelse, skulle aldrig gå dit igen! Nu köpte inte jag brudklänning där då jag begått misstaget att köpa balklänning där tidigare. Klänningen gick sönder mitt under pågående fest, ett axelband lossnade. Fick varken en ursäkt eller ett beklagande från deras sida, istället fick jag betala båda resa in för att få det lagat hos dem, samt kostnaden för sömmerskan, och detta var inte billigt!! Dessutom hade vi hyrt smoking till min baldejt och detta var inte tvättade kunde vi konstatera när vi gick på festen, det låg skit i innerfickorna och gördeln var trasig, tack gode gud att vi hade med oss säkerhetsnål! Och samma åter igen, inte ens en ursäkt utan snarare skäll.

• Mina

Jag har blandade känslor för stället... Hittade min drömklänning där, den var precis som jag hade föreställt mig. Jättenöjd med klänningen men upplevde stället som väldigt stökigt. Stressad personal och stökiga omklädningsrum... 

Fick bättre bemötande och bra känsla hos Tonys Högtidskläder men tyvärr hittade jag inte min drömklänning där...

Min man hyrde smoking hos Remans - bra service och trevligt bemötande! Rena hyrsmokingar som man i lugn och ro provar innan man tar hem inför bröllopsdagen... Min mans skorta behövdes sys in och det fixade de omg så att den satt perfekt! 

• Juli2013

åhh tack så mycket för all feedback, det är verkligen behövligt för en vilsen och relativt nyinflyttad göteborgare/blivande brud :) Konstigt att de inte bryr sig mer om att behålla sina kunder.

Jag ska kolla Atelje VIP, det låter ju superbra! visste inte ens att det fanns. Ska absolut gå dit och undersöka!!

Svar på tråden Erfarenheter av Ramona Design?