• JKA

    Var hittar man billiga salt och pepparkar?

    Behöver skaffa salt och pepparkar själva då vi har festen hemma hos oss i en lada. Cateringfirman hade inte att hyra/låna ut. Någon som har ett tips på var man kan köpa billiga och enkla sådana? 
    Vi behöver ca 10-15 av varje. Alternativet är ju att köpa sånna små påsar med salt och peppar men det känns lite väl mkt mc Donalds över det... 

    Tacksam för förslag!  

  • Svar på tråden Var hittar man billiga salt och pepparkar?
  • Cicci90

    Lagerhaus kanske?
    Sen finns det små salt- och pepparkar i många friluftsbutiker eller sportaffärer vid vandrings-/campingavdelningen.
    De är sällan så vackra att titta på men det kanske går att piffa upp dom lite?

    Ett annat alternativ kan vara att köpa små, små skålar att hälla saltet och pepparn i och sedan låta folk ta med sked.. :)

  • LouiseVictor

    Vi letade som galningar, insåg sen att det absolut billigaste var att hyra. Om du bor i Stockholm kanske det här kan passa http://www.aladdinsuthyrning.se/produkt/saltkar. Innan vi hittade det funderade vi på att bara köpa typ santa marias bordssalt och peppar, ca 15 kronor styck och funkar även om det ser lite trist ut..

  • Chicita

    Vi ställde inte fram några kryddor alls faktiskt... 
    Dels tycker jag att det är kritik mot kocken att krydda extra så jag gör det enbart om det är riktigt underkryddat och dels passade det inte riktigt in med vårt medeltidstema.

    Men jag skulle nog ställt fram skålar med flingsalt och hoppat över pepparen. För många gånger räcker det med lite bra kvalité på saltet för att få fram smakerna 

Svar på tråden Var hittar man billiga salt och pepparkar?