• Amelia
    Äldre 11 Jun 21:09
    3992 visningar
    7 svar
    7
    3992

    ångrar att vi valde högs kyrka

    det är mindre än en vecka kvar tills vi gifter oss och jag ångrar verkligen att vi valde Högs kyrka!
    Är så stressad och arg över att de är så fruktansvärt dålig på att höra av sig!
    Det var först förra veckan, 2 veckor före bröllopet, som vi till slut fick träffa prästen, trots att jag ringt i månader
    och försökt fått tag i dom.
    Min kusin erbjöd sig att sjunga på vårat bröllop i kyrkan och prästen säger att deras kantor kan
    spela till de låtar hon ska sjunga.
    Låtarna är nya för henne och hon har bara övat in via musik från datorn och behöver verkligen få
    öva in med kantorn så allt stämmer sen i kyrkan då hon oxå ska sjunga vår ingångslåt.
    Men trots att jag sagt till kantorn att det är viktigt att han hör av sig och bokar in en tid med henne
    hör han inte av sig! Hela helgen och idag har gått och inte ett ljud.
    Imorgon är det tisdag och lördag gifter vi oss.
    Jag undrar bara hur sjuttsingen det här kommer sluta och är så grymt besviken på både prästen och kantorn.
    Det känns som de förstör vårt bröllop

  • Svar på tråden ångrar att vi valde högs kyrka
  • Äldre 11 Jun 21:16
    #1

    Det är jättetråkigt att ni inte blivit bemötta som ni förtjänar. Däremot vill jag säga att det är vanligt att man träffar prästen närapå bröllopet och det vanligaste är att solist får öva med kantorn en halvtimma-timma innan vigselakten. Och jag skulle inte förvänta mig att kantorn svarar under helgen då de har som mest att göra med vigslar, dop etc. - dvs tjänstgör i kyrkorna och inte sitter på kontoret, och inte heller på måndagen då många kyrkomusiker har sin lediga dag efter en hektisk helg. Ge dig till tåls till imorgon vad gäller kantorn.

  • Äldre 18 Jun 10:18
    #2

    Hur har det gått för er? Har allt fallit på plats?

  • Äldre 27 Jun 15:45
    #3

    Var det har Högs Kyrka utanfor Hudiksvall, eller en annan Högs Kyrka i Sverige? Jag vet att det finns tva och vi ska vigas i Högs Kyrka utanfor Hudik i juli.

    Hur som helst sa hoppas jag att det loste sig for er och att ni fick en toppenfin och fantastisk dag!

  • Amelia
    Äldre 28 Jun 20:57
    #4

    ja högs kyrka i hudiksvall.

    vår präst Marie tyckte alla våra gäster var jätte konstig och vi tyckte att hon inte riktigt visste
    vad hon höll på med under vigseln.
    hon missade oxå att säga " nu får du kyssa bruden" så det blev ej nån sån i kyrkan.
    känns super trist :(

  • Äldre 28 Jun 22:20
    #5
    Amelia skrev 2012-06-28 20:57:17 följande:
    ja högs kyrka i hudiksvall.

    vår präst Marie tyckte alla våra gäster var jätte konstig och vi tyckte att hon inte riktigt visste
    vad hon höll på med under vigseln.
    hon missade oxå att säga " nu får du kyssa bruden" så det blev ej nån sån i kyrkan.
    känns super trist :(
    Tråkigt att ni fick en sådan upplevelse. Men som du fått till svar i din andra tråd ingår inte kyssen i svenska kyrkans vigselordning alls...
  • Äldre 29 Jun 04:13
    #6
    Cantaton skrev 2012-06-28 22:20:57 följande:
    Tråkigt att ni fick en sådan upplevelse. Men som du fått till svar i din andra tråd ingår inte kyssen i svenska kyrkans vigselordning alls...
    Exakt!
  • Äldre 29 Jun 16:26
    #7
    Amelia skrev 2012-06-28 20:57:17 följande:
    ja högs kyrka i hudiksvall.

    vår präst Marie tyckte alla våra gäster var jätte konstig och vi tyckte att hon inte riktigt visste
    vad hon höll på med under vigseln.
    hon missade oxå att säga " nu får du kyssa bruden" så det blev ej nån sån i kyrkan.
    känns super trist
    Fy va trist att ni fick en san upplevelse! Jag har hort att Marie ar ganska trist och oinspirerande mm som prast. Synd att ni inte visste det och kanske hade haft chansen att byta prast for Andreas, som ar den andra prasten i Forsa Hogs forsamling ar helt fantastisk. Jag fick höra sa mycket bra om honom innan jag ens traffade honom och levde upp till varje gott ord och mer han ar en riktigt avslappnad och varm person, precis som man (i alla fall jag) vill att ens prast ska vara nar dem viger en. Jag forstar verkligen om du ar besviken.
Svar på tråden ångrar att vi valde högs kyrka