• Vicke01

Hjälp med utskrift i Göteborg

Vi tänkte göra våra egna inbjudningskort, program m.m. och undrar om någon vet vart man kan få hjälp med utskrift från datorn i Göteborg? Vi har ingen egen skrivare, utan behöver hjälp med utskrift både på vanligt papper samt ett som är lite tjockare (ej inköpta än, så vet inte hur tjocka).

Jag tänkte skriva själva informationen i Word och sedan limma fast det pappret på det tjockare pappret, tips på hur detta kan göras utan att det ser "billigt" ut (pappret lossnar o.s.v.) vore jag tacksam för också!

Gaaahhh, bara 13 månader kvar!

• Svar på tråden Hjälp med utskrift i Göteborg
  • Chicita

Kolla med något hotell om dom skulle ha lust att hjälpa dig skriva ut om du tar med egna papper. I princip alla hotell som har konferenser har riktigt bra skrivare och om det inte rör sig om tusentals utskrifter så brukar många ställa upp mot en mindre slant, vissa till och med gratis.

När det gäller hur du ska limma så skulle jag använt limstift och varit väldigt noga med att få limmet på hela ytan av det mindre pappret 

• Vicke01

Kanonbra idé, tack för tipsen!

• LiveForever

Kan du inte göra det på jobbet? Någon kväll när ingen ser Glad Eller var ärlig och fråga chefen om det går bra. Så ska vi göra Glad

♥ 2012-08-04 gifter vi oss ♥
  • Vicke01

Problemet är att vi ha använda lite tjockare papper så de går inte igenom en "vanlig" skrivare. Behövs lite rejälare grejer

• Brud072012

Jag var inne på Staples i Brunnsparken (typ) och frågade om hjälp. De gör det mot en kostnad som jag inte kommer ihåg då vi inte kunde få hjälp av dem. (Hade alldeles för tunt papper så han vågade inte testa när en service av maskinen skulle kosta honom 40 000 kr...) Kan inte tänka mig att tjockare papper skulle vara något problem för dem. 

Svar på tråden Hjälp med utskrift i Göteborg