• Denise0007

Hjälp! Får inte bort vaxpropp i örat och åker på jobbresa om ett par dagar!

Jag hade Revaxör hemma så jag tog en kur. Lät det sitta i 30-40 minuter och spolade sedan med den där ballongblåsan som följer med. Tyvärr blev det VÄRRE av detta. Nu hör jag inte alls på det örat. Jag testade en gång till men det blir ingen skillnad? Vad ska jag göra? Vågar jag testa att ha Revaxör i under natten? Jag måste få bort vaxet i morgon senast. Sen åker jag på resa i jobbet och kan inte behandla det då + att jag ju måste höra vad folk säger.

Hjälp!!!

• Svar på tråden Hjälp! Får inte bort vaxpropp i örat och åker på jobbresa om ett par dagar!
  • Loanne

Vårdcentralen imorgon kanske? Där brukar ju en sköterska kunna spola örat så att vaxproppen försvinner, det är lite mer "tryck" i deras grejer än i den lilla Revaxör-sprutan.

• filibustern

vad jag vet så ska man behandla i alla fall två dagar innan man spolar. dessutom tror jag absolut du ska pröva under natten. 

• 1700tal

Är vaxproppen för stor för att spola ut med revaxör kan det bli det sådär, den sväller och täpper igen hela gången. Då hör man inte och den är svår att få ut själv. Ring vårdcentralen och förklara läget och hoppas på en väldigt snabb tid. Alternativt, gå till en vårdcentral som har "lättakut" el likn och få örat spolat.

• PimPim83

Jag håller med 1700tal. Ring vårdcentralen tidigt imorgon och förklara läget så får vi hoppas att de ger dig en tid så att du blir av med problemet innan du ska på jobbresa.

• m2012

Wax-off eller Vaxol är bättre än revaxör (finns på apoteken). Det brukar de rekommendera från vårdcentralen och många slipper också att spola örat efter en sånn "kur" tillskillnad från revaxör. Tips tips

• Denise0007

Jag ringer vårdcentralen imorgon bitti helt enkelt! Jag har haft problem från och till väldigt länge utan att göra något åt det så risken är att det är en rejäl vaxpropp som korkar igen. Men jag ska droppa i lite i örat innan jag går och lägger mig också. Det kan ju inte skada. Om jag inte får ut det imorgon bitti heller är deti alla fall lite uppmjukat inför sjukhusbesöket.

• passionsblomman
    m2012 skrev 2012-06-10 19:24:00 följande:
    Wax-off eller Vaxol är bättre än revaxör (finns på apoteken). Det brukar de rekommendera från vårdcentralen och många slipper också att spola örat efter en sånn "kur" tillskillnad från revaxör. Tips tips
    Klockrent!

Min sambo hade en vaxpropp av onämnbart äcklig proportion som gav med sig på bara ett par dagar med justt detta. Han hade varit typ döv på örat tills JAG inte stod ut längre och tvingade honom att låta mig behandla den. Vi blev båda väldigt paffa över hur snabbt det gick.

Själv har jag en historia av att behöva hålla på med Revaxör, bomullstussar, gummitutan óch sedan alltid ändå spolning via vården. Revaxöret sågs bara som en uppmjukande förberedelse för att sploningen inte skulle skada örat.

Sedan undrar jag lite, varför skulle du inte kunna behandla ditt öra över natten även när du är på resan? Lite bomull i ytterörat och oljan över natten är ingen big deal.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Hjälp! Får inte bort vaxpropp i örat och åker på jobbresa om ett par dagar!