• lurpan
    Äldre 10 Jun 12:27
    3407 visningar
    9 svar
    9
    3407

    Peng till sångare i kyrkan

    Hur mkt ger man till en 14-årig tjej som ska sjunga en låt i kyrkan?
    Hon är dotter till en arbetskamrat (ett ställe jag jobbat på några få månader bara, så jag känner mamman inte speciellt väl heller) och är som sagt 14 år. Väldigt duktig på att sjunga.
    Men vi har aldrig diskuterat någon slags betalning lr så?
    Det känns som att jag vill ge henne något iaf, men hur mkt tycker/anser ni?
    Hade ni gett pengar i ett kuvert lr tex presentkort på Make Up Store lr liknande? 

  • Svar på tråden Peng till sångare i kyrkan
  • JennyO
    Äldre 10 Jun 12:40
    #1

    Om betalning inte har diskuterats hade jag hoppat över att ge pengar och satsat på ett smycke, halsband eller armband som minne av den dagen hon sjöng på ert bröllop =)

  • SandyL­alla
    Äldre 10 Jun 13:43
    #2

    Jag skulle vilja föreslå ett presentkort på ett köpcentra, där kan tösen och hennes mamma tillsammans gå och se efter något passande...

  • Äldre 10 Jun 16:00
    #3
    JennyO skrev 2012-06-10 12:40:33 följande:
    Om betalning inte har diskuterats hade jag hoppat över att ge pengar och satsat på ett smycke, halsband eller armband som minne av den dagen hon sjöng på ert bröllop =)
    Och jag skulle inte våga mig på att köpa ett smycke åt en 14 åring (eller vilken kvinna/tjej som helst) om jag inte kände henne rätt väl. Idén är god som sådan, men jag skulle hellre ge ett presentkort isåfall.

    Fast, en slant för besväret är kanske det man blir gladast över, de flesta 14-åringar har kanske inte sommarjobb etc, men desto mer man gärna skulle vilja göra/köpa, ffa under sommaren.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Äldre 10 Jun 16:05
    #4

    Jag hade nog också gett ett presentkort. Troligtvis på ett köpcentra där det finns lite att välja på :)

  • MajaSt­ina
    Äldre 23 Jun 19:12
    #5

    Presentkort är ju en jättebra idé! En 14-åring uppskattar säkert ett presentkort i en klädaffär eller varför inte presentkort till bio? Det ska jag nog satsa på till flickorna som hjälper oss på vårt bröllop! Hade tänkt sticka till dom en slant var, men då kanske dom handlar nåt "onödigt" för pengarna. Får dom varsitt presentkort på bio tex kan dom ju ha en kul kväll tillsammans tänkte jag.


    Man vill ju gärna visa något slags tecken på tacksamhet. Lycka till!!

  • Äldre 23 Jun 19:17
    #6

    Jag hade inte gett presentkort på Make-Up store till 14-åring!!! Ungen är 14 år....


     


    Så jag röstar också på presentkort till ett köpcentrum så kan hon välja det hon vill :)

  • Diphyl­la
    Äldre 23 Jun 21:23
    #7

    Jag röstar också på köpcentrum! Inte Make up store, hon är ju i den åldern då det inte är säkert att man sminkar sig och det kan eventuellt ge lite vibbar av att hon är tjej och då måste ju smink vara den bästa presenten. Att ge en sådan present är såklart ingen katastrof men det är bättre att få välja helt själv vad man vill köpa :)

    Jag röstar starkt emot presentkort på bio, faktiskt. Jag tycker att man alltid får det i tid och otid både som barn, ungdom och vuxen och tycker att det blir rätt tjatigt - så fantastiskt är det ju faktiskt inte att gå på bio. Det tyckte jag inte som fjortonåring heller, då hade jag hellre fått välja själv var detta härliga tillskott i plånboken skulle gå!

  • MajaSt­ina
    Äldre 24 Jun 22:39
    #8

    Nä, det klart, pengar är ju alltid roligare att få, jag håller med!


    Men hur mycket pengar undrar jag då? Mina tjejer är 15 år gamla. Vad är rimligt? Det får ju inte kännas fjuttigt men samtidigt har mamman, som för övrigt är en av mina värdinnor, föreslagit tjejerna då hon vet att vår budget är ansträngd. Känner att jag kan behöva lite hjälp i ämnet faktiskt! Ska nog höra med mamman oxå o se vad hon tycker. Kanske har hon jättebra förslag själv.


    Möe o tänka på alltså!!

  • 987654­321
    Äldre 24 Jun 23:06
    #9

    Jag hade lagt en 500-hundring i ett kuvert.

Svar på tråden Peng till sångare i kyrkan