• Blivande fru B

3 veckor kvar till bröllop & nu hudproblem ?????

Har aldrig haft problem med min hy,en enstaka finne som tonåring det är allt. Men vaknade idag med jätte torr hy,vad har hänt? Hur kunde det hända bara över en natt? 
    Är torr som fnöske på ögonlock,runt näsan,runt munnen & vid hårfästet.
    Har använt samma hudvårds produkter (loréal) i nästan 2 år utan att få problem tidigare Skrikandes
    Shit jag gifter ju mig om 3 veckor,måste få ordning på detta innan dess.
    Någon kunnig eller någon som har bra tips på återfuktande produkter.  

• Svar på tråden 3 veckor kvar till bröllop & nu hudproblem ?????
  • ajmb

Hej där

Ohhhhhh.....har haft hudproblem sedan tonåren och jag rekommenderar dig att gå till en person som gör ansiktsbehandlingar eller liknande.

Prova att göra egna återfuktande masker. Finns säkert massor på nätet som du kan hitta.

Är du stressad??? Försök att deligera så mycket som möjligt och ta det lugnt. NJUT...

Hoppas du får ordning på din hy

Vh
    ajmb 

• Blivande fru B
    ajmb skrev 2012-06-10 12:11:37 följande:
    Hej där

Ohhhhhh.....har haft hudproblem sedan tonåren och jag rekommenderar dig att gå till en person som gör ansiktsbehandlingar eller liknande.

Prova att göra egna återfuktande masker. Finns säkert massor på nätet som du kan hitta.

Är du stressad??? Försök att deligera så mycket som möjligt och ta det lugnt. NJUT...

Hoppas du får ordning på din hy

Vh
    ajmb 
    Tack för svar =)
    Det konstiga är att jag inte är stressad alls,allt inför bröllopet är fix & färdigt.
    Har gjort 2 st ansiktmasker som är återfuktande & det har blivit lite bättre runt hårfästet & runt munnen =) ska göra fler masker innan dagen "B",smörjer även in mig med olivolja när jag står i duschen,så huden på kroppen är bebis len nu Skrattande .  Men kanske skulle boka en tid för ansikts behandling också,tack för tipset {#emotions_dlg.flower}.
  • Chicita

Har du varit ute i solen utan solskyddsfaktor? Alltså inte dagen innan du vaknade och var snustorr, utan tidigare...
    Solen tillsammans med underliggande stress, kanske lite dåligt med sömn (ingen djupsömn utan många tankar som snurrar), kanske druckit lite dåligt med vatten osv kan göra att sånt här blommar upp.

Peela försiktigt men ofta och använd djupgånde fuktkrämer. Glöm inte att återfukta inifrån också - drick mer vatten än du brukar 

• milla1

Hej! Gifter mig också om ca 3 veckor, jag har gjort ansiktsbehandling och min hy blev ren och mkt finare (men gör den SNART isåfall, man kan ju få lite blemmor av det första dagarna...) Annars: NUXE är jättebra märke för att få ordning på hyn tycker jag....:)

• Blivande fru B
    Chicita skrev 2012-06-13 14:23:01 följande:
    Har du varit ute i solen utan solskyddsfaktor? Alltså inte dagen innan du vaknade och var snustorr, utan tidigare...
    Solen tillsammans med underliggande stress, kanske lite dåligt med sömn (ingen djupsömn utan många tankar som snurrar), kanske druckit lite dåligt med vatten osv kan göra att sånt här blommar upp.

Peela försiktigt men ofta och använd djupgånde fuktkrämer. Glöm inte att återfukta inifrån också - drick mer vatten än du brukar 
    Kan hända att jag missat smörja med solskyddsfaktor någon dag,är ju ute ganska mycket med barnen så det är lätt att missa sig själv när man alltid ser till att barnen är väl insmorda. 
    Ska nog ta mig i kragen & lägga mig tidigare på kvällen men det är svårt när man alltid varit en kvällsmänniska,men klart att sömnen är viktig :)
    Vatten dricker jag jätte mycket & har dragit ner på kaffe :)
    Tack för tipsen {#emotions_dlg.flower} .
  • Blivande fru B
    milla1 skrev 2012-06-13 15:48:58 följande:
    Hej! Gifter mig också om ca 3 veckor, jag har gjort ansiktsbehandling och min hy blev ren och mkt finare (men gör den SNART isåfall, man kan ju få lite blemmor av det första dagarna...) Annars: NUXE är jättebra märke för att få ordning på hyn tycker jag....:)
    Var kan man hitta Nuxe? Åhlens,Kicks ? 
    Ska boka tid för en ansiktsbehandling,hoppas få en tid på Måndag =) 
  • Cosy
    Chicita skrev 2012-06-13 14:23:01 följande:

tänkte skriva samma sak^^

Strees lite sömn och sol brukar vara det vara för mig när jag får finnar. Men även klor om jag har haft ett upphåll när jag inte simmat så får jag finnar. 
    We did it on DreamHack. Geeky love
  • milla1
    Blivande fru B skrev 2012-06-14 10:01:47 följande:
    Var kan man hitta Nuxe? Åhlens,Kicks ?
    Ska boka tid för en ansiktsbehandling,hoppas få en tid på Måndag =)
    Om du bor i Stockholm..?Nuxe finns på stora Åhlens vid Centralen eller vissa apotek (globen centrum tex) . Aroma Perfection tror jag serien heter men ofta finns någon hudterapeut där som du kan fråga och beskriva just dina problem för !!Ofta får man lite prover med sig oxå om man köper...(fråga annars efter prov på ansiktsmask så har du en BRA du kan lägga innan dagen B. Har funkat för mig !! :) Lycka till!
Svar på tråden 3 veckor kvar till bröllop & nu hudproblem ?????