• Millan77

Något Nytt, Något lånat.... Hjälp mig??

Jag kommer inte på vad det e jag som brud ska ha på mig, mer än något blått, något gammalt, något lånat.

Vad e det mer?

Jag kommer ju inte ens på hur jag ska söka på det.

Snälla hjälp mig

• Svar på tråden Något Nytt, Något lånat.... Hjälp mig??
  • Millan77

Tack, det var riktigt roligt o intressant att läsa

• eosinmimmi

Ja verkligen kul o läsa! För "något gammalt" har jag haft svårt att hitta, men min mamma kommer att sy på en liten rosa virkad ros på min brudklänning, rosen har hennes farmor virkad! SÅ glad jag är för hennes idé! Dessutom hade jag samma rosor på min dopklänning!

• Grodprinsens brud
    eosinmimmi skrev 2012-06-09 18:32:02 följande:
    Ja verkligen kul o läsa! För "något gammalt" har jag haft svårt att hitta, men min mamma kommer att sy på en liten rosa virkad ros på min brudklänning, rosen har hennes farmor virkad! SÅ glad jag är för hennes idé! Dessutom hade jag samma rosor på min dopklänning!
    men vad spännande! då är det ju egentligen både något gammalt OCH något lånat! Själv har jag inga idéer mer än att jag eventuellt kanske kan ha min mormors gamla strasshalsband, beror ju å vilken klänning det blir. Klänningen är ju i och för sig ny... blått blir svårare, lånat likaså... hmmm... får nog tänka vidare på detta!
  • Chicita

Låt inte det här stressa er bara.
    Det finns ingen regel om att ni måste ha det på er. Om ni tycker att det är kul och ni hittar grejor att ha på er så gör det.
    Men låt det inte bli ett stressmoment och ett tvång. Det är inte värt det...

Vissa brudklänningar har ett blått band på insidan någonstans redan. Annars kan ni ju sy på ett där.
    Det enklaste att låna är ju smycken. Så kolla om någon ni känner har något ni vill låna och hör om det är ok. Ofta är det ju gammalt då också (i alla fall inte nytt).
    Om ni ser till att gå in era skor ordentligt så är dom faktiskt inte heller nya rent tekniskt sett Flört 

Lycka till och ha kul med det Glad 

• eosinmimmi
    Grodprinsens brud skrev 2012-06-09 22:08:53 följande:
    men vad spännande! då är det ju egentligen både något gammalt OCH något lånat! Själv har jag inga idéer mer än att jag eventuellt kanske kan ha min mormors gamla strasshalsband, beror ju å vilken klänning det blir. Klänningen är ju i och för sig ny... blått blir svårare, lånat likaså... hmmm... får nog tänka vidare på detta!
    Ja tack, känns riktigt bra! Jag kommer ha ett strumpeband som är blått! =) Kommer låna örhänge av min mamma, klänningen är ny!
  • Cosy

Har man köpt klänningen och tänker behålla den kan man brodera in datumet i klänningen bed blå tråd

We did it on DreamHack. Geeky love
Svar på tråden Något Nytt, Något lånat.... Hjälp mig??