• lillam­a
    Äldre 8 Jun 15:44
    2356 visningar
    8 svar
    8
    2356

    Önskalista? Ge mig tips!!

    Ni som gav/ska ge önskerlistor. Ger ni dom samtidigt som ni skickar ut inbjudan då eller?
    Ska ni ge önskerlista?
    Ge mig gärna tips o ideer på va ni ska önska er för något.

  • Svar på tråden Önskalista? Ge mig tips!!
  • Äldre 8 Jun 15:55
    #1

    Att skicka ut en önskelista med inbjudan tycker jag känns lite som "och så köper ni något av det här till oss annars får ni inte komma".
    Det finns andra möjligheter. Exempelvis kan ni starta en bröllopshemsida med någon av dom mallar som finns och lägga ut önskelistan där. I så fall kan ni göra en referens till det i inbjudan "mer information, önskelista mm finns på vår bröllopshemsida".
    Ett annat alternativ är att låta någon annan ta emot OSA. Och att den eller dom personerna har hand om önskelistorna. (oftast lämnar man över det till föräldrarna, eller till några man utser till värdpar, eller toastmastern eller en tärna / marskalk)
    Ett tredje alternativ är att man registrerar sig på typ Duka, Cervera eller liknande och lägger upp önskelistor där. Och då refererar till att "vi har registrerat våra önskelistor på Cervera, Duka och..."
    Och det fjärde (klassiska alternativet om man frå tro hur många som väljer det) är att skriva "vi önskar oss inget annat än er närvaro på bröllopet, men om ni ändå vill ge en gåva så tar vi tacksamt emot ett bidrag till festen / bröllopsresan" och här kan man ju då om man vill ge ut ett kontonummer, förslagsvis får någon annan hantera kontot så ni inte ser vem som ger hur mycket.

    Men det där måste ni känna vad som är mest rätt för er.
    Brukar ni ge raka önskelistor i er familj/ vänkrets till födelsedagar och jular mm så är det ju inget konstigt att skicka med en önskelista i inbjudan... 

  • lillam­a
    Äldre 8 Jun 16:51
    #2
    Chicita skrev 2012-06-08 15:55:03 följande:
    Att skicka ut en önskelista med inbjudan tycker jag känns lite som "och så köper ni något av det här till oss annars får ni inte komma".
    Det finns andra möjligheter. Exempelvis kan ni starta en bröllopshemsida med någon av dom mallar som finns och lägga ut önskelistan där. I så fall kan ni göra en referens till det i inbjudan "mer information, önskelista mm finns på vår bröllopshemsida".
    Ett annat alternativ är att låta någon annan ta emot OSA. Och att den eller dom personerna har hand om önskelistorna. (oftast lämnar man över det till föräldrarna, eller till några man utser till värdpar, eller toastmastern eller en tärna / marskalk)
    Ett tredje alternativ är att man registrerar sig på typ Duka, Cervera eller liknande och lägger upp önskelistor där. Och då refererar till att "vi har registrerat våra önskelistor på Cervera, Duka och..."
    Och det fjärde (klassiska alternativet om man frå tro hur många som väljer det) är att skriva "vi önskar oss inget annat än er närvaro på bröllopet, men om ni ändå vill ge en gåva så tar vi tacksamt emot ett bidrag till festen / bröllopsresan" och här kan man ju då om man vill ge ut ett kontonummer, förslagsvis får någon annan hantera kontot så ni inte ser vem som ger hur mycket.

    Men det där måste ni känna vad som är mest rätt för er.
    Brukar ni ge raka önskelistor i er familj/ vänkrets till födelsedagar och jular mm så är det ju inget konstigt att skicka med en önskelista i inbjudan...
    Ja jag tycker de känns lite dumt att skicka me inbjudningen.
    Men en hemsida. De ska ja fixa : )
    Ja vi önskar oss pengar till en resa. Eller prisentkort på ikea så vi kan köpa oss en ny säng (kan behövas, den har varit i bruk länge)
  • Äldre 8 Jun 16:53
    #3
    lillama skrev 2012-06-08 16:51:21 följande:
    Ja jag tycker de känns lite dumt att skicka me inbjudningen.
    Men en hemsida. De ska ja fixa : )
    Ja vi önskar oss pengar till en resa. Eller prisentkort på ikea så vi kan köpa oss en ny säng (kan behövas, den har varit i bruk länge)
    Då tycker jag att du skriver i inbjudan att "mer information hittar ni på vår hemsida *adressen* och för er som inte har tillgång till internet så kan ni alltid kontakta XX för svar på eventuella frågor" och hör med någon om den kan vara XX och svara på frågor Flört
  • lillam­a
    Äldre 8 Jun 16:57
    #4
    Chicita skrev 2012-06-08 16:53:49 följande:
    Då tycker jag att du skriver i inbjudan att "mer information hittar ni på vår hemsida *adressen* och för er som inte har tillgång till internet så kan ni alltid kontakta XX för svar på eventuella frågor" och hör med någon om den kan vara XX och svara på frågor Flört
    De låter super : ) Tack för hjälpen.
  • Äldre 8 Jun 17:05
    #5
    lillama skrev 2012-06-08 16:57:16 följande:
    De låter super : ) Tack för hjälpen.
    Lycka till med inbjudningarna Solig
  • lillam­a
    Äldre 9 Jun 08:14
    #6
    Chicita skrev 2012-06-08 17:05:03 följande:
    Lycka till med inbjudningarna Solig
    Vet du hur ja gör ett blogginlägg?
    Har startat en blogg här nu men hittar inte hur ja fixar ett inlägg.
  • Äldre 9 Jun 10:17
    #7
    lillama skrev 2012-06-09 08:14:47 följande:
    Vet du hur ja gör ett blogginlägg?
    Har startat en blogg här nu men hittar inte hur ja fixar ett inlägg.
    Ingen aning. Jag bloggar inte någonstans, så jag har inte använt den funktionen.
    Men det borde väl inte vara allt för krångligt att lista ut om du pillar runt lite på bloggsidan Glad 
    Annars kan du väl skicka en fråga till Forumvärd via mess eller gästbok och fråga henne om hon vet Glad
  • lillam­a
    Äldre 9 Jun 10:37
    #8
    Chicita skrev 2012-06-09 10:17:39 följande:
    Ingen aning. Jag bloggar inte någonstans, så jag har inte använt den funktionen.
    Men det borde väl inte vara allt för krångligt att lista ut om du pillar runt lite på bloggsidan Glad
    Annars kan du väl skicka en fråga till Forumvärd via mess eller gästbok och fråga henne om hon vet Glad
    Ja startade en ny blogg :)
    tack iaf.
Svar på tråden Önskalista? Ge mig tips!!