Ska vi ha eller ska vi strunta i det? Lite råd?
Jag behöver lite hjälp. Vi kommer ha ett relativt litet bröllop, eller nja vi kommer vara ca 60 pers men det kommer att vara i gårdslokalen där vi bor, ute i förorten så inget stordåd i herrgård. Vi tänkte ha dukade långbord med dekorationer och bordsplacering. Däremot tänkte vi enbart servera lite smörgåstårta, paj och sallad i bufféanda.
Sen tänkte vi inte ha någon dessert utan ha bröllopstårtan som dessert.
Vår plan var att vi anländer till lokalen(ca 16.30), följt av brudskål och sedan går vi och sätter oss och börjar ta mat. Efter maten kommer våra nära och kära (några bestämda) hjälpa oss att duka bort mat och duka fram kaffe och tårta. Under bortdukning är det lite bensträckare, "friskluft", toa osv. Sen tänkte vi att vi tar tårta och slår oss ner vid bordet igen och äter det.
Sen efter tårtan tänkte vi duka bort och ha lite musik och dans. Vi får ha lokalen till 01.00 och vi har långväga gäster som kommer åka hem därför tänkte vi inte vänta med tårta till senare och så.
Oj, oj nu blir det långförklaring här känner jag hihi, min fråga är ska vi ha festprogram eller inte? Jag tror ändå vi kommer sitta till bords ett par timmar även fast vi inte ha förrätt, varmrätt, dessert style på vår mottagning.
Vad tycker ni? Min m2b vill gärna då han tycker sånt är kul jag också. Men tycker ni att det blir konstigt med festprogram när vi ändå inte har middag med flera rätter? Jag vet minst 4 personer i vår släkt som kommer att hålla tal (av den längre varianten haha)
Tacksam för alla tankar kring detta.