• dodee

Tips på eleganta festlokaler?

Hej allihopa :)

Nu är det så att jag (brudgubben) behöver hjälp med att finna bröllopslokal i Göteborgstrakten. Jag har tagit min tid och läst igenom de trådar som just handlar om lokaler utan att finna de just speciella för mig och mitt blivande.
    Vi har tänkt oss följande:
    (1) Vi ska själva hyra en extern cateringsfirma,
    (2) själva stå för drycken, dvs vin & sprit,
    (3) lokalen ska rymma mellan 120 till 150 gäster.
    (4) Lokalen ska helst vara av "elegans/antik", men inte ett måste då vi kan dekorera själva.  

Vi föredrar fin natur såsom vatten och blommor, men centrum funkar också. 

Jag är tacksam för all hjälp, då mitt blivande inte vet att jag planerar i smyg :)  

• Svar på tråden Tips på eleganta festlokaler?
  • På rosa moln

Vi ska gifta oss på Stora Holms Säteri där vi ska catera allt själva och lokalen rymmer 130 personer tror jag - kanske kan det vara någonting för er? Det ligger rätt fint även fast det inte ligger vid vattnet (utan vid Tuve) och är fint invändigt också (vita stenväggar med lite äldre känsla över). Om ni vill gå in och kika så är adressen www.storaholmssateri.se/ Ni bör dock gifta er rätt långt framåt (vi bokade lokalen ett och ett halvt år i förväg) för att den ska vara ledig skulle jag tro, men det kanske ni ska? :)

• dodee

Det va ju hur mysigt och vackert som helst! Med lite fina deklarationer så kan man nog komma långt :) Vad kostade att hyra festlokalen? Det var OK att ta med egen alkohol? Vi har tänkt oss om ca 11-12 månader från och med nu...kanske är vi sena ute? :)

• Styrka

Annars finns ju Berg 211 i Kviberg: www.berg211.se/

Eller Skansen Kronan : www.skansenkronan.se/
    eller skansens lejonet : www.skansenlejonet.se/
    Eller Kvibergs kantin: www.kvibergskantin.se/festbrollop/

Det blev visst lite militär-inriktat här. Hade gärna tipsat om Överås slott, men de tar max 70 gäster. :-S

Jag vet inte om Onsala Herrgård tillåter egen alkohol, men annars låter det som att det vore perfekt för er: www.onsalaherrgard.se/

Villa Vanahem låter som bingo; de har som koncept att man fixar egen dryck och sedan caterar maten från dem! Men de ligger i Stenungsund, men det är ju bara en halvtimme norrut...
    www.villavanahem.se/fest-och-broellop.html

Svar på tråden Tips på eleganta festlokaler?