• lillam­a
    Äldre 5 Jun 13:22
    3632 visningar
    18 svar
    18
    3632

    29 September 2012, någon mera?

    Hej!
    Som frågan lyder, ska någon mera gå till kyrkan den 29 september 2012?

    Ja e sjukt nervös. Vi har inte bestämt något än typ, eller joo kyrkan e bokad..
    Men allt annat.
    Ska sätta mig och leka me inbjudningarna ikväll när barnen sover och sambon är på brandövning.

  • Svar på tråden 29 September 2012, någon mera?
  • lasmul­an
    Äldre 10 Jun 22:27
    #1

    Jag gifter mig också då :) I Trosa.

  • BlomAn­na
    Äldre 10 Jun 22:40
    #2

    Jag blir också fru den 29/9 men vi går inte till kyrkan.

  • Stockh­olmBri­de2012
    Äldre 10 Jun 22:50
    #3

    Me too!!!

  • Gustaf­ssonsk­an
    Äldre 10 Jun 23:10
    #4

    Och jag.. I Stenungsund blir det bröllop.

  • lillam­a
    Äldre 10 Jun 23:26
    #5

    Tyvärr fick vi lov att flytta datumet.
    Blir den 20 oktober istället.

  • Gustaf­ssonsk­an
    Äldre 29 Jun 21:45
    #6

    Hur går det för er?

  • marty0­1
    Äldre 30 Jun 20:28
    #7

    Jag ska också gifta mig i Stenungsund! 22 september!

  • Gustaf­ssonsk­an
    Äldre 30 Jun 21:14
    #8

    Å spännande. Vart? Vi har vigsel i kapellet och sen fest på villa vanahem.

  • marty0­1
    Äldre 1 Jul 13:42
    #9

    Ska vara på Stenungsögården. Vigseln i kapellet och sen festen i deras festlokal. Har du händelsevis något tips på blomsteraffär/florist där i närheten? Jag är inte därifrån och bor i Sthlm...

  • soll
    Äldre 6 Sep 18:48
    #10

    Jag ska oxå gifta mig den 29 sep 2012. I Hässleholm. Jippi snart där,

  • BlomAn­na
    Äldre 6 Sep 20:45
    #11
    soll skrev 2012-09-06 18:48:10 följande:
    Jag ska oxå gifta mig den 29 sep 2012. I Hässleholm. Jippi snart där,
    Ja nu närmar det sig med stormsteg minst sagt. Känner ni att ni har allt under kontroll?
  • Youand­Me
    Äldre 6 Sep 20:55
    #12

    Vi gifter oss också den 29 september på Vikbolandet!

    Nu börjar det dra ihop sig, inge nervositet än! Bara glädje och längtan Glad Imorgon kommer prästen på besök för vigselsamtal, finns risk att nervositeten smyger sig på då, att det börjar bli verkligt efter det samtalet...

    Har ni mycket kvar att fixa inför den stora dagen? 

  • elinkr­atz
    Äldre 6 Sep 20:56
    #13

    Jag med!! Har paaniiiik!! Känner att det är så mkt som ska hinnas göras plus att vi båda jobbar mycket plus två små barn att ta hand om.

  • BlomAn­na
    Äldre 6 Sep 21:12
    #14
    YouandMe skrev 2012-09-06 20:55:29 följande:
    Vi gifter oss också den 29 september på Vikbolandet!

    Nu börjar det dra ihop sig, inge nervositet än! Bara glädje och längtan Glad Imorgon kommer prästen på besök för vigselsamtal, finns risk att nervositeten smyger sig på då, att det börjar bli verkligt efter det samtalet...

    Har ni mycket kvar att fixa inför den stora dagen? 
    Hehe ja jag kände att det blev väldigt verkligt efter att vi hade pratat med vår vigselförrättare...

    Känns som att de stora sakerna börjar falla på plats. Har haft massa problem med min klänning men nu var jag och lämnade den till en mycket ba sömmerska och det känns som att det kommer bli kanon. 
    Det är ju en hel del småpill kvar att pyssla ihop. Just nu är mitt största huvudbry bordsplaceringen. 
  • Youand­Me
    Äldre 7 Sep 08:21
    #15
    BlomAnna skrev 2012-09-06 21:12:43 följande:
    Hehe ja jag kände att det blev väldigt verkligt efter att vi hade pratat med vår vigselförrättare...

    Känns som att de stora sakerna börjar falla på plats. Har haft massa problem med min klänning men nu var jag och lämnade den till en mycket ba sömmerska och det känns som att det kommer bli kanon. 
    Det är ju en hel del småpill kvar att pyssla ihop. Just nu är mitt största huvudbry bordsplaceringen. 
    Vad var det för problem med klänningen? Jag hade också det... beställde från internet, en måttbeställd, men det var inte så måttad på mig. -Alldeles för stor! Och fult sydd... Men hittade en ny här i Norrköping som sedan visade sig vara på halva priset, skönt! Då slipper man stressa med de!

    Bordsplaceringen ja! Den ser jag framemot faktiskt Glad Ska bli så kul att sitta ned med fästmannen och prata igenom våra nära och kära, fundera på vilka som kan funka ihop med vilka. Vi har tänkt att man ska få sitta med både någon man känner men även någon man inte har träffat/inte känner så bra. Detta för att mina vänner och hans vänner kommer säkert träffas och stöta på varandra i framtiden, så det är väl lika bra att de lär känna varandra på en gång Tungan ute Sen är jag beredd på att det kommer ta tid och vara ett rejält pussel... vi kan tyvärr inte göra det i helgen, det blir nämligen svensexa hela helgen för hans del. Jag ska väl pyssla på med annat inför bröllopet Glad
  • BlomAn­na
    Äldre 7 Sep 14:16
    #16
    YouandMe skrev 2012-09-07 08:21:58 följande:
    Vad var det för problem med klänningen? Jag hade också det... beställde från internet, en måttbeställd, men det var inte så måttad på mig. -Alldeles för stor! Och fult sydd... Men hittade en ny här i Norrköping som sedan visade sig vara på halva priset, skönt! Då slipper man stressa med de!

    Bordsplaceringen ja! Den ser jag framemot faktiskt Glad Ska bli så kul att sitta ned med fästmannen och prata igenom våra nära och kära, fundera på vilka som kan funka ihop med vilka. Vi har tänkt att man ska få sitta med både någon man känner men även någon man inte har träffat/inte känner så bra. Detta för att mina vänner och hans vänner kommer säkert träffas och stöta på varandra i framtiden, så det är väl lika bra att de lär känna varandra på en gång Tungan ute Sen är jag beredd på att det kommer ta tid och vara ett rejält pussel... vi kan tyvärr inte göra det i helgen, det blir nämligen svensexa hela helgen för hans del. Jag ska väl pyssla på med annat inför bröllopet Glad
    Jag beställde också en måttsydd från ett svenskt företag (fast hon skickar efter från kina) klänningen stämmer inte alls i måtten + att spetsen som skall sitta över livet är helt snett. Hon  vägrade ta tillbka den och först ville hon bara dra av lite pengar. Efter mycket om och men fick jag henne att dra av mer pengar och så får jag lägga de pengarna + en hel del till för att göra om klänningen. Så jädra trist. Jag fick inte hem klänningen förens i början avaugusti så det började bli snålt om tid att hitta något nytt också eftersom jag drar lite större storlek. Nu känns det dock som att det blir ett bra alternativ detta.

    Usch jag tycker bara det är jobbit med bordsplaceringen. Jag har skilda föräldrar + att mamma skilt sig från min styvpappa och folk drar inte jämt och nej blä...Funderar på att lotta bordsplaceringen  
  • Purple
    Äldre 7 Sep 16:10
    #17

    Samma här! Stockholms Stadshus blir det.


    BlomAnna skrev 2012-06-10 22:40:27 följande:
    Jag blir också fru den 29/9 men vi går inte till kyrkan.
  • Youand­Me
    Äldre 8 Sep 11:09
    #18
    BlomAnna skrev 2012-09-07 14:16:31 följande:
    Jag beställde också en måttsydd från ett svenskt företag (fast hon skickar efter från kina) klänningen stämmer inte alls i måtten + att spetsen som skall sitta över livet är helt snett. Hon  vägrade ta tillbka den och först ville hon bara dra av lite pengar. Efter mycket om och men fick jag henne att dra av mer pengar och så får jag lägga de pengarna + en hel del till för att göra om klänningen. Så jädra trist. Jag fick inte hem klänningen förens i början avaugusti så det började bli snålt om tid att hitta något nytt också eftersom jag drar lite större storlek. Nu känns det dock som att det blir ett bra alternativ detta.

    Usch jag tycker bara det är jobbit med bordsplaceringen. Jag har skilda föräldrar + att mamma skilt sig från min styvpappa och folk drar inte jämt och nej blä...Funderar på att lotta bordsplaceringen  
    Ja, då förstår jag att det är klurigt med bordsplacering! Det enda vi behöver tänka på är en kille vars ex-flickvän nu är tillsammans med en annan av fästmannens kompisar. Men det är ju bara någon enstaka så då placerar vi dom långt från varandra med ryggarna mot varandra så blir det inte alltför pinsamt Glad Det kan bli lite klurigt dock med alla barn och barnstolar som ska in, man vill ju att ett samtal flyter på bra trots att det sitter ett barn mellan två vuxna. Ajja, smågrejer som inte är så allvarliga egentligen!

    Men det kan man faktiskt tänka på, att folk som kanske inte drar helt jämt/varit gifta/ex-flick/pojkvänner att de inte sitter så de kan se varandra, med ryggarna mot alltså. Då kan de ändå sitta hyfsat nära utan att det känns konstigt att se exet hela tiden till exempel. På samma sätt kan man göra med personer man vill "para ihop", sätta dem precis bredvid varandra kan vara lite genomskinligt men om de sitter så de iaf ser varandra kan öppna upp blickar och flirt ändå Tungan ute 
Svar på tråden 29 September 2012, någon mera?