niriel skrev 2012-06-04 11:44:34 följande:
Oj vad troligt! Och vilket fantastiskt frieri, jag blir helt tårögd!
En sak att tänka på vid snabba ryck: om du ska ha en "traditionell" brudklänning och inte kan tänka dig en begagnad gäller snabba ryck här, många har lååång leveranstid (jag beställde min i slutet av januari, den har fortfarande inte dykt upp) och om man vill kunna välja och vraka lite gäller det att börja i tid. Annars är det som de andra säger: kyrka/vigsellokal, festlokal och en budget.
Och glöm inte att njuta av det!! Det kanske lätt kommer i andra hand när det är snabba ryck som gäller, men det här är en fantastisk tid full av förväntan och lycka och en himla massa pirr i magen, ta vara på det!
Tack! Här e hela berättelsen.
Vi hade ju ätit mat ute efter att han kommit hem från jobbet.
Igår "friade" ja till sambon. Efter BigBrather. Precis innan vi skulle gå o sova. Hade gjort små lappar o gömt i huset. Första lappen hade ja i fikan men vågade aldrig ge honom den. Hade tidigare tagit kort på alla lappar och skickat till en kompis. så kortet låg kvar i mobilen så ja förstorade upp den lappen som ja hade i fikan och visade honom på mobilen.
Då började letandet.
1. Älskling, gå och kolla under micron. Överraskning vängar =)
2. Kolla under alla dina kalsonger.
3. Kolla under tallrikarna i skåpet.
4. Gå till medicinskåpet på lilla toan.
5. Kolla i någon av vagnarna.
6. Kolla under DVD.
7. Kolla under mattan på stora toan.
8. Gå till gamla diskmaskinen.
På varje ställe låg en ny lapp. O han undrade va detta va för skämt.
Tillslut kom han fram till diskmaskinen, där de låg ett stort paket.
Hade tagit massa kort på barnen, han och mig, klistrat dom på a4 papper (färgat) och skrivit några rader om hur vi träffades osv. Om våra 2år tillsammans.
I slutet skrev ja "Älskling, jag ska till kyrkan den 7 September. Följer du med?"
Va ska du till kyrkan och göra frågade han, fast han fattade va ja menade.
Klart han följer med.