• johann­agbg
    Äldre 3 Jun 13:40
    2767 visningar
    5 svar
    5
    2767

    Angående korsord

    Tjena alla tjejer i bröllopsvimlet.

    Nu är det så att jag vill göra ett korsord att ha i festprogrammet, men vet inte hur jag ska göra det. Förstår mig inte på de itnernet sidor som finns, så om jag vill göra det för hand hur gör jag då??

    Tacksam för svar!!

  • Svar på tråden Angående korsord
  • Äldre 3 Jun 13:55
    #1

    Jag tror det är lättast att utgå från ett lodrätt "lösenord". Sen funderar du ut frågor och svar som går in i det, rad för rad. Antingen gör du det som en ordfläta med olika långa ord eller så har du en ram med t.ex. 5 rutor/bokstäver i varje ord och lösenordet lodrätt i mitten. Förstår du hur jag menar?

  • Naive
    Äldre 3 Jun 14:56
    #2

    Kolla här: www.discoveryeducation.com/free-puzzlemaker/&CFTOKEN=92123017

    Visserligen är ju sidan på engleska, men efterosm man fyller i allt själv så kan man ju göra svenska korsord också.

    Vi tänkte ha ett "leta ord" korsord på baksidan av vårt vigselprogram. :)  

  • moonia­s
    Äldre 3 Jun 15:10
    #3

    Rekommenderar sidan som Naive skrev om. Mycket lätt att förstå och göra korsord där tycker jag :).

  • Anneli­256
    Äldre 3 Jun 15:38
    #4

    http://puzzlemaker.discovegryeducation.com/code/BuildCrissCross.asp


    Den använde vi. Bara att skriva det önskade ordet, sedan mellanslag och därefter skriver man frågan man vill använda sig av.


    När du är klar så tillverkas korsordet :) superenkelt.

  • 2 0 1 2
    Äldre 3 Jun 16:29
    #5

    Vilken bra sida och vilken rolig idé! Det här ska jag använda, jag ska bara fundera ut HUR. Man skulle kunna kombinera detta med gästpresentationerna i ett festhäfte, alltså att man presenterar gästerna och sedan plockar man ut något ur varje beskrivning och använder som ledord till korsordet. På baksidan av festhäftet kan man ju sedan ha ett "hitta ordet"-spel! Och den som lyckas lösa korsordet först får ett pris?

Svar på tråden Angående korsord