• SaraJohanna

    Vad har ni för favors/gästgåvor?

    Jag är nyfiken på vad ni har för favors till era gäster? Har alla godis? Vad har ni i så fall valt för förpckning och godis? Är det någon som har något lite mer spännande?


  • Svar på tråden Vad har ni för favors/gästgåvor?
  • nilssonns

    Hade chokladhjärtan i beställda små guldaktiga askar och sen ätbart konfetti på borden.

  • sollan

    Vi hade rosa organzapåse men silvriga choklad hjärtan och ett par rosa choklad hjärtan i.


    Fru Olsson sedan 120414 <3
  • Fröken Söt

    Vi gav till välgörenhet (plus en marianne-godis till gästerna).



    Vi skrev följande på en lapp som vi la i asken tillsammans med godisen:

    "Som tack för att du vill dela denna dag med oss har en gåva skänkts i ditt namn:

    200 vattenreningstabletter
    6 doser stelkrampsvaccin
    1 dos malariavaccin
    Livslångt skydd mot polio för ett barn

    Unicef tackar för ditt bidrag!"
  • Chicita

    Vår granne som är smed smidde trollkors till alla våra gäster.

    Väldigt uppskattat Solig 

    Och vi i vår tur uppskattade vår granne enormt mycket eftersom vi upptäckte att vi hade fått dom till i princip materialkostnad. Men hon satte priset själv, så vi känner ju i alla fall inte att vi utnyttjat henne. 

    För er som inte vet vad ett trollkors är...


    Ett trollkors var från början två smidda järnpinnar som sattes i kors över ladugårdsdörren för att hindra trollen att tjuvmjölka korna.
    Detta utvecklades sen till ovanstående form och började tas in i hemmen för att skydda mot allt ont (troll, häxor mm).
    En naturlig utveckling var ju att göra detta bärbart. Och då föddes smycket...

    Vi la med en lapp med info om bakgrunden + en önskan om att dom skulle skydda bäraren mot olycka i framtiden. (och självklart ett visitkort till smeden Flört )

  • Chicita
    Fröken Söt skrev 2012-06-02 23:34:45 följande:
    Vilken rolig idé!
    Passade bra til medeltidstemat Flört
    Jag hade ett trollkors sen tidigare själv. Och det var där idén kom. Men vi trodde aldrig att vi skulle ha råd.
    På medeltidsmarknader tar dom allt från 120 - 220:- styck för dom.
    Jag hade gjort en uppsättning i cernitlera (bara för att - liksom) men sen kom grannen och lämnade dörrknacken som vi beställt och jag frågade vad hon skulle ta för 80 såna. Och efter ca 4 timmars funderande fick vi ett superpris... 
    Många gånger mer än vi hade tänkt lägga på favours. Men inte ens en bråkdel av vad det skulle kostat att köpa in till ordinarie pris...
  • Hanna05
    Fröken Söt skrev 2012-06-02 22:19:19 följande:
    Vi gav till välgörenhet (plus en marianne-godis till gästerna).


    Vi skrev följande på en lapp som vi la i asken tillsammans med godisen:

    "Som tack för att du vill dela denna dag med oss har en gåva skänkts i ditt namn:

    200 vattenreningstabletter
    6 doser stelkrampsvaccin
    1 dos malariavaccin
    Livslångt skydd mot polio för ett barn

    Unicef tackar för ditt bidrag!"
    VAD FINT GJORT!! Att jag inte tänkte på det tidigare :)
  • SaraJohanna
    Fröken Söt skrev 2012-06-02 22:19:19 följande:
    Vi gav till välgörenhet (plus en marianne-godis till gästerna).


    Vi skrev följande på en lapp som vi la i asken tillsammans med godisen:

    "Som tack för att du vill dela denna dag med oss har en gåva skänkts i ditt namn:

    200 vattenreningstabletter
    6 doser stelkrampsvaccin
    1 dos malariavaccin
    Livslångt skydd mot polio för ett barn

    Unicef tackar för ditt bidrag!"

     


    Jätterolig idé, ska kolla det! :)


  • DuÅjag

    våra gäster får kylskåpsmagneter som ja själv designat ;)


  • JennyO

    Vad fint, det här gillade jag! Vart beställer man?


    DuÅjag skrev 2012-07-11 13:12:24 följande:
    våra gäster får kylskåpsmagneter som ja själv designat ;)


  • DuÅjag

    den är köpt på vistaprint! Om du skulle vilja ha precis liknande så har ja råkat beställa 100st för mycke, så ja säljer de för 1:- st :)

  • JennyO
    DuÅjag skrev 2012-07-11 22:28:17 följande:
    den är köpt på vistaprint! Om du skulle vilja ha precis liknande så har ja råkat beställa 100st för mycke, så ja säljer de för 1:- st :)
    Säkert? Jag är på!, Lägg ett meddelande i inboxen =)
  • Kvasthilda

    Våra gäster får tvättkulor och beskrivning i en svart liten låda som används som placeringskort. Vi skriver alltså namnet ovanpå locket. Annars hade vi skickat iväg en pengagåva till WSPA eller Forska utan Djurförsök.

  • mariaff

    Jättefint med välgörenhet. En glad överraskning för gästerna.


    Jag klippte till små påsar av organza som jag köpte billigt på Ikea faktist. Fyllde dem med mintpastiller och ett fint sidenband kring. De var placerade vid varje gästs plats vid bordet. Det var enkelt att göra, att köpa och gott med lite mint efter middagen.

  • Camilla837
    DuÅjag skrev 2012-07-11 13:12:24 följande:
    våra gäster får kylskåpsmagneter som ja själv designat ;)


    Fastnade för dina magneter:) Hoppas det är okej att jag beställer likadana;)
  • DuÅjag
    Camilla837 skrev 2012-07-14 00:14:17 följande:
    Fastnade för dina magneter:) Hoppas det är okej att jag beställer likadana;)
    visst får du det :) texten kan man ju skriva hur man vill :)
  • sophiebus
    DuÅjag skrev 2012-07-11 22:28:17 följande:
    den är köpt på vistaprint! Om du skulle vilja ha precis liknande så har ja råkat beställa 100st för mycke, så ja säljer de för 1:- st :)
    vill inte den andra tjejen köpa dom så gör gärna jag de =)
  • JennyO
    sophiebus skrev 2012-07-14 21:28:18 följande:
    vill inte den andra tjejen köpa dom så gör gärna jag de =)
    Har meddelat att jag är intresserad, men av 70 st, inte alla =)
Svar på tråden Vad har ni för favors/gästgåvor?