• någons­tansi skogen
    Äldre 31 May 14:24
    1972 visningar
    5 svar
    5
    1972

    Släktingars reaktioner

    Jag och sambon planerar att gifta oss borgeligt i hemlighet med bara våra barn & 2 vittnen. Vi har inget nämt om bröllop till varken släkt eller vänner. Dock vet jag att det kommer bli ett jäkla liv iallafall från vissa närmare släktingar på min sida. Som fått för sej att dom aldrig få veta något om nåt . Det kommer inte komma ett grattis utan ett varför i H-vete fick inte jag vara med,Varför få jag aldrig veta nåt, ni stöter bara bort mej , m.m från iallafall en av personerna.
    Vi vill inte ha nån bröllopsfest, inget stort bröllop. Vi gifter oss för att vi vill dela livet tillsammans och för att det juridiskt blir enklare ifall nåt skulle hända nån av oss. Vi vill vara ensamma med våra barn utan andra närvarande.
    Hur ska man få folk att förstå att vi inte utesluter nån utan att vi helt enkelt vill vara för oss själva.
    Är man egoistiska som väljer att ha ett enkelt bröllop utan släkt & vänner?

  • Svar på tråden Släktingars reaktioner
  • Äldre 31 May 14:48
    #1
    sadsad
  • Äldre 31 May 14:50
    #2
    filibustern skrev 2012-05-31 14:48:50 följande:
    sadsad
    men va vart de där då?! :S ursäkta
    nejnej inte är man egoistisk bara för att man kör ett bröllop bara på tu man hand! och dina släktingar tycker jag ska vara glad för eran skull, ärligt talat, jag skulle som släkting tycka det var bättre att ni gifte er "ensam" där INGEN blev bjuden, istället för att ha en fest och inte jag blev bjuden...  
  • Smulan
    Äldre 1 Jun 12:38
    #3

    Vi gifter oss också borerligt och i smyg. Vi har väl däremot pratat om bröllopp i några år men alla vet att vi inte har råd till det stora vi vill ha. Så nu Gör vi ett litet med bara två kompisar som vittnen och vår son. Det känns jätte romantiskt det med. Vad tråkigt att höra att du har så (ursäkta) egoistiska släktingar. Jag är övertygad om att alla våra släktingar och vänner kommer att gratta oss och vara glada för vår skull, dock vet jag att vissa kanske blir lite besvika som t.ex. min svåger då han älskar bröllop. Men han skulle aldrig visa det för oss. Vi tänker istället ha en fest efter för att de som vill kan få festa loss men mer som en vanlig fest och inte bröllops fest.
    Det är inte ett dugg egoistiskt att gifta sig i smyg för sig själva, det är ju så ni helst vill ha det.

    Det är väl klart att det alltid är nån som blir lite besviken men man får ju försöka förklara att det inte är personligt utan för att ni ville ha det så. Vår anledning är att vi inte hade råd istället.Jag säger som filibustern jag skulle tycka det var mycket bättre om nån gifte sig i smyg där ingen var bjuden istället för att inte bli bjuden alls till en stor fest.

    Mitt enda tips är väl att poängtera för dessa personer att inte ens era föräldrar var bjudna och ni ville ha det så.
    Lycka till och jag hoppas verkligen att det går bra!
    och förresten grattis ;)!

  • Mrs W 2B
    Äldre 29 Jul 22:27
    #4

    Jag har glömt att svara på ditt inlägg på min tråd!
    Har ni gift er ännu, eller när är det dags?

    Jag & min blivande tänker strunta i alla som tänker ge oss e´negatgiv energi för att vi gör något FÖR OSS & våra barn, för det är vad vigseln innebär för oss!
    Tyvärr verkar det väldigt vanligt att folk blir stötta över att de inte får medverka, eller få saker & ting på deras vis TROTS att det inte är deras dag, så jag förbereder mig lite inför det.

    Vi har nu bestämt att vi ska hålla en intim bröllopsfest med de allra närmsta, och alla andra som inte kan glädjas åt oss.. tja.. de får dra dit pepparn växer! ;p

    Hoppas allt löser sig för er, och lycka till med allt! :)

  • Marjas­inus
    Äldre 29 Jul 22:46
    #5
    någonstansi skogen skrev 2012-05-31 14:24:50 följande:
    Är man egoistiska som väljer att ha ett enkelt bröllop utan släkt & vänner?
    Självklart inte! Om nån väljer att fira sin 30-årsfest på Mallorca eller jul i Thailand så tycker alla det är okej. Men att gifta sig och inte ställa till med kalas så knorras det hit och dit. Tråkigt! Men låt inte energitjuvarna förstöra för er, förklara vänligt men bestämt att alla valts bort och att ni gjort som ni ville ha det.
Svar på tråden Släktingars reaktioner