• lillama

Nu behöver ja verkligen eran hjälp!!

Vi har snackat länge om att gifta oss men handen sitter nog fast på både mig & sambon.
    Vi är förlovade (nyår 2012) och vill gifta oss inom ett år efter förlovningen.
    Men sambon vill att ja ska "fria" på nytt. Men de går ju "inte".

Men kan man inte skriva typ såhär "Älskling, ja tänkte gå till kyrkan den 27 augusti! Följer du med?"

Ja tänkte först att skriva de på en tårta men sen slog de mig att sy de på ett lakan så ser han de när han går o lägger sig.

Hmm vilket tycker ni e bäst?
    Lakan eller tårta?

Eller va tycker ni, ge mig förslag på annat sätt :)

Båda ville gifta oss på sommaren men de blir ju lite tajt nu. Hur lång tid behöver man på sig för att inte stressa ihjäl sig?
    Vi misstänker nu att ja e gravid och min dröm e att gifta mig gravid : ) (kommer synas isf redan när ja e i vecka 15, vilket de gjort på båda pojkarna innan)

• Svar på tråden Nu behöver ja verkligen eran hjälp!!
  • Chicita

Jag skulle nog valt en tårta av dom alternativen.

Men varför inte typ spritsa med ketchup på hans tallrik om ni ska äta potatismos och korv, eller  göra en äppelpaj (eller annan paj) och skriva med pajdegen istället för att göra ett rutmönster...
    Tårta kanske man behöver ha en anledning för att bjuda på, så det kanske inte blir en lika stor överraskning...
    Eller om ni gillar vin så kanske du kan köpa en sån där penna man skriver på glas med och skriva på hans glas så att det syns först när han druckit ur vinet (måste ju vara rödvin då)...

På lakanet vet jag inte om jag skulle gillat. Om det är broderat så kanske det är obekvämt att sova på och jag vill ju inte behöva bädda om sängen på kvällen Tungan ute

• lillama
    Chicita skrev 2012-05-31 12:07:15 följande:
    Jag skulle nog valt en tårta av dom alternativen.

Men varför inte typ spritsa med ketchup på hans tallrik om ni ska äta potatismos och korv, eller göra en äppelpaj (eller annan paj) och skriva med pajdegen istället för att göra ett rutmönster...
    Tårta kanske man behöver ha en anledning för att bjuda på, så det kanske inte blir en lika stor överraskning...
    Eller om ni gillar vin så kanske du kan köpa en sån där penna man skriver på glas med och skriva på hans glas så att det syns först när han druckit ur vinet (måste ju vara rödvin då)...

På lakanet vet jag inte om jag skulle gillat. Om det är broderat så kanske det är obekvämt att sova på och jag vill ju inte behöva bädda om sängen på kvällen Tungan ute
    Nä de har du rätt i :P kan ju inte sova på de. Men om man skriver de på en kudde då? :S eller ett överkast.
    Ja syr kläder så de hade gått fort o ja hade kunnat pyssla me de även fast att han va hemma som ja har mitt sy rum o dit kommer han aldrig in..

Eller om man gör ett youtube klipp o förklarar hur mycke man tycker om honom ?
  • Chicita

Om du absolut vill sy så gör det på en handduk?

Skulle det inte vara lite kul att smyga in och stjäla hans handduk när han går in i duschen och sen gå in och hålla upp handduken framför dig när han är färdig och behöver en handduk Glad 

• lillama
    Chicita skrev 2012-05-31 13:24:45 följande:
    Om du absolut vill sy så gör det på en handduk?

Skulle det inte vara lite kul att smyga in och stjäla hans handduk när han går in i duschen och sen gå in och hålla upp handduken framför dig när han är färdig och behöver en handduk Glad
    fan de va en ide. fan va kul. ja kommer inte kunna hålla mig för skratt bara.. men de vore kanske något : )

fick en ny ide.
    åka ner till hans jobb (brandman) slå upp en stor tyg/papper på sidan av brandbilen o be att hans kollega ringer efter honom o typ säger att han behöver hjälp på stationen men något..

eller ja vet inte, skit svårt ju ..
  • Chicita

Jag tror inte att du behöver göra någon jättegrej av det.

Ta ett kliv tillbaka och försök hitta på något enkelt. Ju mer avancerat du gör det och ju mer som ska blandas in - destå större chans att något går fel och inte alls blir som du tänkt. 

• sabz
    Chicita skrev 2012-05-31 13:34:28 följande:

Ta ett kliv tillbaka och försök hitta på något enkelt. Ju mer avancerat du gör det och ju mer som ska blandas in - destå större chans att något går fel och inte alls blir som du tänkt. 
    jag håller inte med! Jag tycker det är jättebra idéer och det är fantastiskt hur du vill "wow"a din kille :) Du har en tanke bakom frieriet och jag tycker det är jättekul! Handduken var rolig, men då ska du stå naken bakom handduken ;)
    Brandbilen var också rolig! Även kudden, ja allt :)

Go for it!
  • lillama
    Chicita skrev 2012-05-31 13:34:28 följande:

Men något enkelt är värken ja eller sambon..
  • lillama
    sabz skrev 2012-05-31 14:55:38 följande:
    jag håller inte med! Jag tycker det är jättebra idéer och det är fantastiskt hur du vill "wow"a din kille :) Du har en tanke bakom frieriet och jag tycker det är jättekul! Handduken var rolig, men då ska du stå naken bakom handduken ;)

Go for it!
    Både ja o sambon älskar att göra allt lite "överdrivet".
    Men att ta de på brandstationen blir kanske lite fel. Kanske ska ta de på hans företag (Lådbilslandet) slå upp en stor tygbit i verkstan o då får han ju se de på lördag när han öppnar där..
    eller hmm.. ja vet inte känns bara hmm..
    känner mig pirrig över allt..
  • Chicita
    sabz skrev 2012-05-31 14:55:38 följande:

Go for it!
    Det jag menar (och det jag skrev) är ju att ju fler personer man måste blanda in, destå större chans att något går fel.
    Att sätta något på brandbilen kan vara jättekul. Men kanske inte så kul om det kommer ett larm och dom måste åka iväg innan man fått det på plats.
    Man kanske inte ens får hänga upp något på brandbilen eftersom det kan vara ivägen om dom måste dra iväg på larm... 
    Eller om hans kompisar där inte vill ställa upp på det man tänkt sig... Det är en kul idé, men kanske inte så genomförbar i praktiken

Med att "inte göra något så avancerat" menar jag alltså att om man minimerar antalet saker som måste funka - så är det större chans att man får det där wow:et istället för ett "F-N där sket det sig".

Enkelt och mindre avancerat behöver inte betyda tråkigt. Enkelt för mig var här dessutom något som var lättare att genomföra.
    Och det lillama föreslår i TS är ju inte superavancerat så jag antod att det var något sådant hon faktiskt ville göra men att hon blev lite "upphetsad" av tankebollandet och drog på med en vild idé. 

lillama: Om du vill göra någt mer "publikt" så kanske du kan "åka och tvätta hans bil" och när du kommer tillbaka så har du skrivit "frieriet" med plastfilm (sån utan lim, man fäster den bara genom fukt).
    Eller häng ut en flagga (lakan) från balkongen där du broderat med stora bokstäver...
    Eller om ni ska gå ut och äta så kan du kanske förboka borden och göra upp med de som ska servera att dom ska lämna en speciell meny till din make där det ligger en lapp med texten du hade tänkt dig...
    Osv. Det finns många saker du kan göra som inte är "tråkiga", men som inte involverar massa andra människor + kanske lagar och regler som kan sätta käppar i hjulen.

• Cosy

När jag skulle fira till min sambo berättade jag det för en person som skulle hjälpa mig. Eftersom situationen var så speciell så behövde jag hjälp och tillåtelse. denna personen sa inom 24timmar till min sambo vad som var på gång och då hade inte min sambo så många bra alternativ än att fria förre.

We did it on DreamHack. Geeky love
Svar på tråden Nu behöver ja verkligen eran hjälp!!