sabz skrev 2012-05-31 14:55:38 följande:
jag håller inte med! Jag tycker det är jättebra idéer och det är fantastiskt hur du vill "wow"a din kille :) Du har en tanke bakom frieriet och jag tycker det är jättekul! Handduken var rolig, men då ska du stå naken bakom handduken ;)
Brandbilen var också rolig! Även kudden, ja allt :)
Go for it!
Det jag menar (och det jag skrev) är ju att
ju fler personer man måste blanda in, destå större chans att något går fel.
Att sätta något på brandbilen kan vara jättekul. Men kanske inte så kul om det kommer ett larm och dom måste åka iväg innan man fått det på plats.
Man kanske inte ens
får hänga upp något på brandbilen eftersom det kan vara ivägen om dom måste dra iväg på larm...
Eller om hans kompisar där inte vill ställa upp på det man tänkt sig... Det är en kul idé, men kanske inte så genomförbar i praktiken
Med att "inte göra något så avancerat" menar jag alltså att om man minimerar antalet saker som måste funka - så är det större chans att man får det där
wow:et istället för ett "F-N där sket det sig".
Enkelt och mindre avancerat behöver inte betyda tråkigt. Enkelt för mig var här dessutom något som var lättare att genomföra.
Och det
lillama föreslår i TS är ju inte superavancerat så jag antod att det var något sådant hon faktiskt ville göra men att hon blev lite "upphetsad" av tankebollandet och drog på med en vild idé.
lillama: Om du vill göra någt mer "publikt" så kanske du kan "åka och tvätta hans bil" och när du kommer tillbaka så har du skrivit "frieriet" med plastfilm (sån utan lim, man fäster den bara genom fukt).
Eller häng ut en flagga (lakan) från balkongen där du broderat med stora bokstäver...
Eller om ni ska gå ut och äta så kan du kanske förboka borden och göra upp med de som ska servera att dom ska lämna en speciell meny till din make där det ligger en lapp med texten du hade tänkt dig...
Osv. Det finns många saker du kan göra som inte är "tråkiga", men som inte involverar massa andra människor + kanske lagar och regler som kan sätta käppar i hjulen.