• Hallon­ost
    Äldre 29 May 08:48
    6402 visningar
    9 svar
    9
    6402

    Avslut på utomhusvigsel...

    Jag undrar hur ni som vigt er utomhus har gjort vid slutet av cermonin?

    Hade man varit i en kyrka går man ju ut och "gömmer sig" för att sedan gå ut på kyrktrappan efter gästerna. Men hur kan man göra vid ett bröllop på en äng?
    Jag funderar på om man ska stå kvar och att det står i programmet riskastning eller liknande...

    Några tips och idéer?

  • Svar på tråden Avslut på utomhusvigsel...
  • Tokig
    Äldre 29 May 08:58
    #1

    Vi har lite samma problem.

    Våra funderingar går lite såhär just nu.

    Vi har som allra sista punkt under vigseln själva vigseln (alltså frågorn). Och vi tänker att direkt efter att vi sagt ja så säger väl vigselförrättaren typ jag förklarar er nu man och hustu, eller typ får jag presentera herr och fru...

    Iallafall, så snart det är klart så tänker vi att gästerna ska "smälla" av partypoppers så att det kommer konfetti över oss och samtidigt ska  det spelas partymusik för att skapa en riktigt glad stämning. Vi funderar även på att be personalen att stå redo att öppna/poppa champagnen i detta läge så att det verkligen blir en feststämning.

    Så tänker vi just nu... vi ska fila på idéen men vi vill gärna att det ska bli en rolig stämning och att det inte blir något mellanrum mellan vigseln och festen...

  • Victor­iaN
    Äldre 29 May 20:37
    #2

    Jag undrar samma sak! Hoppar in här och hoppas på tips och idéer. :) Vi har kyrklig vigsel fast utomhus och jag vet inte alls hur man "avslutar" på ett vettigt sätt... :) 

  • FelizL­ane
    Äldre 29 May 20:47
    #3

    Vi kommer ha  en låt som spelas i början när vi går in. Den kommer även spelas som avslut. Kommer be mamma och sådana att börja kasta ris och blåsa bubblor då så att resten hängre på. Så går vi "ut"  :P eller att vi står kvar och alla kastar ris där vi står framför prästen.. Har inte riktigt bestämt än!

  • Äldre 30 May 08:43
    #4

    Vi hade tänkt så här ungefär:

  • Äldre 10 Jun 11:02
    #5

    Fjärilen - snyggt! Är också inne på rosblad, men var ska ni gifta er? Vi tänker på en strand och då är det kanske inte så lämpligt?! Ris och konfetti är nog ännu mindre lämpligt, någon som har tips på ett lämpligt alternativ?

  • Green
    Äldre 10 Jun 11:21
    #6

    Jag har samma dilemma, fast det gäller iof hela upplägget med borgerlig vigsel utomhus från början till slut.
    Har lite plats i trädgården min vill ju gärna göra en storstilad entré.
    Det enda som är bestämt är att direkt efter vigseln serveras champange (mousserade vin) så vi ska nog inte "gå ut" utan öppnar champangen och skålar med gästerna där vi står.

    parisinthespring: Hade satsat på ris och såpbubblor på stranden, det skräpar inte ner.
    Det är en myt att fåglar blir sjuka av riset om det är något som bekymrar dig!

  • Äldre 11 Jun 13:50
    #7
    parisinthespring skrev 2012-06-10 11:02:51 följande:
    Fjärilen - snyggt! Är också inne på rosblad, men var ska ni gifta er? Vi tänker på en strand och då är det kanske inte så lämpligt?! Ris och konfetti är nog ännu mindre lämpligt, någon som har tips på ett lämpligt alternativ?
    Fast, vi har inte tänkt oss rosenblad på marken när vi går in, utan endast att det hänger koner som de sedan kan kasta när vi går ut. Rosenblad är ju ganska lättflyktiga och förmultnar snabbt. Vi ska gifta oss på en vingård.

    Tänk på att det kan blåsa på stränder så då kanske såpbubblor och rosenblad är för lätta. Men annars så kanske lavendel funkar. Det förmultnar ju också ganska snabbt.

    Här kan man hitta lavendel:
    http://www.lavendela.se/lavendel-produkter/lavendel-och-lavendelpåsar-1968851
    http://www.lavendelmedi.se/visa_produkt.asp?t=Bl%E5+Lavendel+l%F6svikt&id=716&lang=sv
  • Äldre 11 Jun 14:03
    #8
  • didido
    Äldre 20 Jun 22:27
    #9

    Vi gifte oss utomhus på en liten platå med utsikt mot vattnet, och där fanns det en trätrappa som vi gick upp för till bröllopsmarschen, och ner för när vi skulle ut ;) Men det märktes på gästerna att det inte var helt tydligt hur de skulle bete sig efteråt, även om vi hade en utgångslåt också. Jag tror att vi hade tjänat på att ha någon (typ föräldrar eller toastmaster) som "visade" hur man skulle göra.

Svar på tråden Avslut på utomhusvigsel...