• J8783
    Äldre 27 May 14:15
    1790 visningar
    4 svar
    4
    1790

    Nu har jag valt min brudbukett

    Min brudbukett kommer bestå av ljusrosa rosor, och prärieklocka, samt cerise germini. Murgröna och några blad. Jag gick in till floristen på orten där jag bor och fick en underbar florist, mot den förra. Den förra mottog mig igen igår, men jag sa att jag ville helst ha en annan vilket jag fick. 

    Själva buketten skulle kosta 800kr, min pappa skulle ju betalat och vi trodde inte att han inte kunde göra det. Men så var han hit igår och sa att jag vill verkligen betala denna åt dig vilket han kommer göra.
    Med corsage till mannen blir det ca 900kr. Inte farligt för en sån vacker bukett i mitt tycke.

    Snälla rara pappa som t.o.m i all stress åker och hämtar buketten åt mig samma dag. Jag är mer än lycklig nu, gifter oss den 1/6 och jag är så förväntans full och nervös.

    Jag valde min klänning till som jag skulle ha från början, beställde den andra som jag trodde var vit, men den var gul Så den kommer jag inte ha...

    Men en svart bolero till istället för körsbärs röd så blir det nog ganska ok ändå  

  • Svar på tråden Nu har jag valt min brudbukett
  • Äldre 27 May 23:17
    #1

    Skönt att det löste sig för dig! Kommer bli kanonbra! Lycka till!

  • J8783
    Äldre 28 May 10:25
    #2

    Tack Skogsblomma Ja jag fick en rund lite större bukett, och en aning dropp formad som jag ville ha.


    Den förra floristen ville ha 1000kr-1200kr för en mindre bukett med enbart några blad, texas gräs och germini.


    Så nu blev jag nöjd

  • Blivan­defrun­2012
    Äldre 28 May 20:56
    #3

    Vad roligt att du hittade rätt bukett till sist!


    Lycka till ! :)

  • J8783
    Äldre 28 May 22:59
    #4

    Tack så mycket Glad

    Men kommer regna från den 31maj - 6 juni  {#emotions_dlg.djavulsk} Vet ej hur vi ska ordna med korten som en proffisionell släkting skulle ta på oss. 1 ½ timme inbokat.. Kommer inte kunna var utomhus, med +6-8°C som högst och regn.. Gråter

Svar på tråden Nu har jag valt min brudbukett