• goyan

    Ge mig era bästa tips på mellanmål!

    Hej!

    Jag behöver massor med tips på mellanmål! Glad

  • Svar på tråden Ge mig era bästa tips på mellanmål!
  • Mrs S 2012

    Keso med bär! Jag brukar lägga i frysta bär i keson på morgonen så har de tinat till förmiddagsfikat :)
    Funkar säkert med kvarg/kesella också, men det är inte jag så förtjust i!

  • Cosy

    Youghurt med banan
    Smörgås med mozzarella, avokado eventuellt rökt skinak eller salami på

     


    We did it on DreamHack. Geeky love
  • LillaC

    Kokt ägg! Äter jag till mellanmål dagligen, mättande och lätt att ta med sig. Kompletterar med en frukt. Andra tips: fruktsallad, nötter och frön, makrill i tomatsås på knäckebröd, yoghurt med tinade frysta bär (eller färska om man har det), grönsaksstavar, små körsbärstomater.

  • knyttan

    Keso med allt! Skrattande Jag älskar keso och har flera favvoblandningar, en av de bästa är keso och banan som jag tyvärr inte kan äta just nu eftersom jag kör strikt LCHF inför bröllopet, hehe. Andra bra varianter är keso med äpple, hasselnötter och kanel, eller keso utrört med hallon o blåbär (köper såna där paket med frysta bär och tinar lite efter behov). Annars som sagt är ett kokt ägg förtfäffligt att ta med sig överallt, även om det inte är så spexigt att äta som det är... avokado med någon grej till kanske, tyvärr tycker jag inte om avokado så mkt, men det är ju olika. Eller lite ostkuber och en handfull nötter. 
    En annan grej man kan ta till om det kniper är sådana där måltidsbars, tex nutrilett eller allevo, inte optimalt, men bättre än att knäcka en stor chokladkaka om man måste rafsa åt sig något snabbt i affären.

Svar på tråden Ge mig era bästa tips på mellanmål!