Vad ar normalt pris pa kuvert och dryck
Ar lite val irriterad pa stallet som ska ta hand om vart brollop just nu. Jag har jagat dem pa pris pa vin, ol och annan dryck jattelange nu. I julas nar vi var hem traffades vi forsta gangen och diskuterade igenom menyn och offerten dem skickade oss pa kuvertavgift (da var menyn redan bestamd) 3 ratter skulle bli 395kr per kuvert och da ingar hyra av garden (en Halsingegard, fest pa logen som vi dekorerar etc), personal, linne och allt annat tillbehor. Vi bestamde oss da for att skippa desserten och ha ett litet dessertbord till tartan. (tartan och kakor till dessertbord gors pa annat hall) Men vi sa att vi ville ha vickning istallet. Sa dem sa att eftersom vi tog bort desserten och bytte mot vickning sa blev kuvertpriset detsamma. Nar vi sen var hemma en helg i april och hade smakprovning och diskuterade mer och la till att vi aven ville ha typ finger sandwiches (sma fyllda smorgasar) till valkomst minglet.
Nu har dem antligen aterkommit med nytt pris och sager att vi lagt till vickning och 'canapeer' till mingel, sa darfor har kuvertavgiften gatt upp till 495kr!
Det roda vinet 150 kr flaskan! Det vita vinet 80kr flaskan (ok enligt mig) och olen 52kr flaskan (mer an dubbelt jamfort med systemets priser). Jag ar inte bosatt i Sverige sen en langre tid tillbaka (drygt 11 ar) sa jag kanner inte att jag vet vad som ar normala priser eller ej. Sa jag ville kolla laget har vad ni har fatt betala for er. Sjalvklart beror det ju pa kvalite av vin och mat etc. Men att kuvert avgiften gar upp 100 kr for lite mini smorgasar later ju hutlost iaf!
Jag tar garna emot tips och rad pa priser etc. Aven pris pa skumpa/prosecco (garna namnen oxo) da dem glomde det i offerten. Och det frackaste av allt ar att dem vill att vi ska betala 40% i bokningsavgift 1 juni! Vart brollop ar 14 juli. Kanns som dem vantat med att skicka priser in i det sista sa att vi inte ska ha tid att saga emot.