• Amelia

    prästen hör inte av sig!

    Jag och min sambo gifter oss den 16e juni i Högs kyrka, Hudiksvall.
    jag har försökt i flera månader fått veta vilken präst vi kommer ha och kunna
    få reda på hur man gör..  vad som tillåts och inte.
    Ringde i april och frågade vilken präst vi skulle få och fick till svar att deras schema snart skulle
    vara klart och de skulle höra av sig så fort de kunde om inte jag hann först.
    det blev maj och jag ringde igen då jag fortfarande inte hade hört nåt.
    då sa de att deras schema precis blivit klar och de skulle precis ringa mig (eller hur??).
    fick veta att vår präst hette Marie men att hon var på lunch och skulle återkomma till mig
    rätt omgående.
    det har gått 2 veckor till och jag har även mailat till denna präst utan svar!
    börjar bli väldigt less och irrterad att de aldrig hör av sig!
    nu är det ju likosm bara 4 veckor kvar...

  • Svar på tråden prästen hör inte av sig!
  • Beccastina

    ojjj usch ja jag förstår att du är riktigt stressad, ring igen!!!!

    tycker verkligen det är riktgit dåligt av henne att inte svara på mailen, jag vet ju att det är vanligt att man inte träffas eller att prästen hör av sig förrens 2 veckor innan själva bröllopet men hade min präst gjort så hade jag dött!! självklart ska hon svara på mailen!!

    ring igen, ring och ring tills du får tag på henne och berätta hur stressad du är!

  • Kjell Präst

    Jag hör normalt av mig till mina brudpar ungefär en månad före vigseln - så tiden i sig är ingen anledning till oro. Däremot är det inte alls okay att inte höra av sig trots at du upprepade gånger har sökt henne.

  • Amelia

    de hade åtminstone kunnat sagt alla ggr jag ringt hur det brukar gå till.
    tex att vår präst kommer höra av sig si och så många veckor före bröllopet och hur man brukar göra.
    då hade man kunnat andas ut mer..

  • moonlightgirl

    Hej hej
    Här sitter jag med samma problem som du att jag jagar prästen men att han inte ringer tillbaka. Jag och min sambo ska gifta oss nästa helg alltså 2/6 och vi har fortfarande inte fått kontakt med våran präst.  =(
    Jag börjar bli lite smått hysterisk på att inte få prata med han o få veta hur upplägget ska vara. Vi kan ju inget kring detta så vi vill väldigt gärna prata med honom.
    Tycker att det är dåligt att han inte ringer tillbaka fast jag lämnat meddelande flera ggr.

  • Kjell Präst
    moonlightgirl skrev 2012-05-23 12:49:27 följande:
    Hej hej
    Här sitter jag med samma problem som du att jag jagar prästen men att han inte ringer tillbaka. Jag och min sambo ska gifta oss nästa helg alltså 2/6 och vi har fortfarande inte fått kontakt med våran präst.  =(
    Jag börjar bli lite smått hysterisk på att inte få prata med han o få veta hur upplägget ska vara. Vi kan ju inget kring detta så vi vill väldigt gärna prata med honom.
    Tycker att det är dåligt att han inte ringer tillbaka fast jag lämnat meddelande flera ggr.
    Är det bara en vecka kvar och ni inte har hört av prästen så förstår jag verkligen att du blir stressad. Ring igen, och tjata!
  • moonlightgirl
    Kjell Präst skrev 2012-05-23 12:55:08 följande:
    Är det bara en vecka kvar och ni inte har hört av prästen så förstår jag verkligen att du blir stressad. Ring igen, och tjata!
    Jag ringde för ca en timme sedan och pratade in meddelande till honom.  =(
  • moonlightgirl

    Phuuuu, äntligen har vår präst hört av sig och vi har bokat möte med honom så nu kan jag andas ut.
    Nu kan jag rikta in mig på allt annat också.  =)

Svar på tråden prästen hör inte av sig!