• Maria532

    Bröllopspresent till min dotter och hennes man

    Skulle vilja ha tips på vad man kan ge till sin egen dotter och hennes man i bröllopsgåva. Jag är frånskild från hennes far men har en ny man och vi ska ge något tillsammans. Mellan 1500-2000 kr.

  • Svar på tråden Bröllopspresent till min dotter och hennes man
  • purpleflower

    Har de tänkt att åka på bröllopsresa? Isåfall är ju ett presentkort på någon resebyrå en bra present Glad

  • Maria532

    De har åkt på bröllopsresa redan före bröllopsresa så tyvärr...Finns det nåt som inte passar sig att ge till present eller nåt som föräldrarna brukar ge?

  • mjeanettek

    I Norge är det tradition (iallafall där vi bor) att ge ett träd/buske som växer med paret... Bor de i lägenhet kan man köpa något som växer inne och som kan ev. Planteras ut :) alternativ är ett penga träd, med kuvär hängande på att öppnas vid behov. Annars har de väll en önskelista?

  • Chicita

    Det viktigaste är väl att ge något som dom faktiskt vill ha. 
    Så istället för att gissa, så skulle jag fråga dom. Glad 

  • Maria532

    Känns bara lite trist att ge 8 st tallrikar, typ. Kostar iofs 900 kr/st så värdefullt är det ju.

  • Chicita
    Maria532 skrev 2012-06-03 14:04:41 följande:
    Känns bara lite trist att ge 8 st tallrikar, typ. Kostar iofs 900 kr/st så värdefullt är det ju.
    Men om det är en servis dom önskar sig så kan ni väl ge 2 eller tre tallrikar då (om dom är så dyra som 900:- styck... är dom gjorda av guld eller? Förvånad)...
    Det kan ju kanske vara något att fortsätta spara till framöver också. Kanske en tallrik som gemensam julklapp åt dom i jul sen...

    Om jag önskar mig en servis och i stället får exempelvis 14 vaser från folk som tycker att det är trist att ge bort en tallrik så skulle jag nog bli mindre glad än om jag fick det jag önskade. För vaser behöver jag inte...
Svar på tråden Bröllopspresent till min dotter och hennes man