• Bröllop 14/2

bröllop i uppsala

Hjälp!
    Bröllop i februari och ingen lokal. Vi vill ha en festlokal där man får hjälp med mat och allt. Är det någon som har tips på ett bra ställe i Uppsala? Vi har tittat på eklundshof, är det nån som har erfarenhet av det?
    Tack så mycket för hjälpen

• Svar på tråden bröllop i uppsala
  • Altair

Vi hade vår fest i Mässen på Eklundshof. Vi är väldigt nöjda med festen, maten var jättegod och personalen och miljön var trevlig.

Det enda problemet vi hade med dem kom efteråt när fakturorna trots tillsägelser flera gånger skickades till fel adress....

Men som sagt; Eklundshof var jättebra.

• HelenaW

Vi hade vår fest på Smålands nation genom S:t Lars festvåning. Du kan se bilder drifrånf på helenaotobias.shows.it

Maten var underbar och servicen kanon! Rekomenderar dem varmt.
    Du kan nå dem på jukka@festvaningen.nu eller 0730-230038.

Vill du veta mer, kan du maila mig från hemsidan.
    Lycka till med allt!

• Lummer

Hej!

Vi ska ha fest på Eklundshof nu till helgen (min pojkväns 30-årsfest)!

Så här långt så verkar det jättebra, vi har fått väldigt bra service. De är också öppna för egna förslag och har många olika menyer i olika prisklasser (mycket mer än vad som står på deras hemsida). Vi föreslog en summa på vad det fick kosta och de kom genast med ett mycket bra erbjudande. Vi ville också ha ölprovning innan middagen i deras lokaler men med annan personal och det var inga problem för dem.

Jag kan återkomma efter helgen och berätta hur det blev, om du vill.

/Lummer

• Ingela 26/10 Fru Marklund

Kolla med nationerna i Uppsala de har oftast bra priser på uthyrningar. Är själv "norrlänning" så jag skickar med länken till Norrlands.´

www.norrlandsnation.se/site.php%20Lokal&expand=7.3

• Lummer

Ja nationerna är ju bra på alla sätt och vis. Mycket vackert, pampigt och ofta väldigt bra priser. Nackdelen är att många känner till det... det är alltså nödvändigt att vara ute i mycket god tid. Kollade själv upp några stycken i somras för en fest nu i oktober men det var då fullbokat hela hösten . Ring så fort du kan alltså.

• dalkullan

Odinsborg i Gamla Uppsala är mitt tips. Jag vet ett par som hade bröllopsfest där förra sommaren och jag tror att de blev nöjda.

• Ingela 26/10 Fru Marklund

Ett annat förlsag jag kom på är Hantverksföreiningen på Nedre Slottsgatan.

tel 018-12 45 40

• Ninnna

Hej! Ska ha vår bröllopsfest på Norrlands nation i maj. För ca 330:-/pers får du mat, dryck till maten, servering, dukning, städning, klädgarderob och bar till självkonstnadspris för gästerna. Tycker att det var helt oslagbart. Jag har e-mailadress och telefonnummer om du vill ha!

• Signatur

Ninna, ett tips bara.
    Se till att Norrlands torkar golvet ordentligt om ert bröllop är på en lördag. Har varit på en del bröllop där. Maten är god, servicen bra etc. Men golven brukar vara under all kritik. Tror det beror på att de inte hinner tvätta dem ordentligt efter danskvällen dagen innan.

• Bröllop 14/2

Tack!!
    Vilket bra forum detta är!
    Nu ringer jag och min sambo för fullt på era tips.

Svar på tråden bröllop i uppsala