• JoJu
    Äldre 20 May 09:29
    6131 visningar
    5 svar
    5
    6131

    Utomhus bröllop i Sverige

    Ni som har gift er utomhus i Sverige, Hur har ni gjort? Var har ni varit, strand, landet m.m? Vart i Sverige? Vilken årstid(månad)? Präst lr borgligt? Antal gäster? Har ni haft brudtärnor? Vad hade ni för blombukett? Tacksam för svar och tips.

  • Svar på tråden Utomhus bröllop i Sverige
  • helhel
    Äldre 20 May 22:30
    #1

    Om knappa 2 v är det dax för vår del ;)
    Enkelt. Vi åker (min blivande o våra 3 pojkar) ihop med annan familj to-sö till Gotland o gifter oss bogerligt där i botaniska trädgården. Ska bo fint på hotell. Har bokat bord på en restaurang. Fixar hår o make själv, enkelt;) Hoppas hoppas det finns liljekonvaljer, köpt spetsband jag ska vira runt o öåta hänga ned....alt är att jag ska köpa en bukett brudsöja o göra samma sak....
    Jag har en vit enkel fin kortklänning, mannen snygga röda chinos med kavaj m rött i. Barnen gåra chinos, vitskjorta.Problem är om det blir regn, hmmm. Men det får vi ta då;) Man lever bara en gång! ha ha

  • squirl­ett
    Äldre 7 Jun 09:34
    #2

    Gifte mig 26 maj utomhus i en kyrkoruin. Kyrkligt bröllop, jag och min make hade tre tärnor/bestmans var. Var ca 55 gäster allt som allt med barn och allt.. Hade en bukett min syster gjort bestående av mörkt röda rosor med vita pärlor i. Virade svart spets runt som hängde ner lite


    Så här såg vi ut :)


    http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/577041_3553644077238_878655549_n.jpg

  • FelizL­ane
    Äldre 7 Jun 09:51
    #3

    Vi ska gifta oss utomhus med präst nästa lördag!  Tror att det kan komma uppåt 80 gäster till själva vigseln. Det är på en holme, nästan mitt i stan med utsikt över dalälven! Det var där vi förlovade oss. Vi kör liksom allt precis som det skulle vart i kyrkan.
    Jag har två tärnor och 3 brudnäbbar Min blivande man har 1 bestman. Jag kommer att ha en pionbukett jag gör själv fast beställer blommor från florist.

  • Picnic­k i det gröna
    Äldre 7 Jun 21:24
    #4
    helhel skrev 2012-05-20 22:30:09 följande:
    Om knappa 2 v är det dax för vår del ;)
    Enkelt. Vi åker (min blivande o våra 3 pojkar) ihop med annan familj to-sö till Gotland o gifter oss bogerligt där i botaniska trädgården. Ska bo fint på hotell. Har bokat bord på en restaurang. Fixar hår o make själv, enkelt;) Hoppas hoppas det finns liljekonvaljer, köpt spetsband jag ska vira runt o öåta hänga ned....alt är att jag ska köpa en bukett brudsöja o göra samma sak....
    Jag har en vit enkel fin kortklänning, mannen snygga röda chinos med kavaj m rött i. Barnen gåra chinos, vitskjorta.Problem är om det blir regn, hmmm. Men det får vi ta då;) Man lever bara en gång! ha ha
    Jag vet inte hur det är på gotland, men här i mellersta skåne har liljekonvalj blommat ett tag så för er skull hoppas jag att de inte hinner blomma över! Ha en reservplan utifall att!! 

    Det låter jättemysigt för övrigt! :)
  • Picnic­k i det gröna
    Äldre 7 Jun 21:26
    #5
    Picnick i det gröna skrev 2012-06-07 21:24:58 följande:
    Jag vet inte hur det är på gotland, men här i mellersta skåne har liljekonvalj blommat ett tag så för er skull hoppas jag att de inte hinner blomma över! Ha en reservplan utifall att!! 

    Det låter jättemysigt för övrigt! :)
    Hahahahaha såg just datumet! STRYK DETTA :D

    Grattis till äktenskapet, hoppas ni fick era liljekonvaljer och att bröllopet var underbart! Solig 
Svar på tråden Utomhus bröllop i Sverige