• Tokig

Party popper???

Är det någon som vet vad de heter egentligen?

Jag letar efter såna små "cylindrar" som poppar och "sprutar" ut konfetti när man drar i ett snöre. Jag vet att jag fick det på nyår när jag var liten som ersättning till raketer. De är ju helt utan krut etc. Men när jag letar så hittar jag inga.

Gärna både det svenska och engelska namnet.

• Svar på tråden Party popper???
  • malli716

Sånt finns på teknikmagasinet i både mindre och större modeller, från ca 30 kr. Sök på "konfetti" på deras hemsida =)

• Tokig

Oj det var dyrt... jag har för mig att man köper en påse med kanske 5-10 stycken i. Vi behöver 100 nämligen :S

Men tack för tipset!

• Jersey

Har ingen aning om vad de heter, men finns att köpa på vanliga ica tex.

• Tokig
    Jersey skrev 2012-05-19 21:40:38 följande:
    Har ingen aning om vad de heter, men finns att köpa på vanliga ica tex.
    Ja, jag har sett det. Men eftersom jag ska ha så många så tänkte jag att man kanske kunde hitta storpack någonstans.
  • pulmonate

I Australien har vi alltid kallat dem Party popper Finns nog inget bättre namn *ler*. 
    Men på ÖB eller liknande kanske de har billigt. De ska ju inte kosta så mycket.  20kr för 24st var iof OK. Men mer än så skulle jag inte ge. Det behöver ju inte vara "speciella" bröllops party poppers heller, eller hur? 

• Tokig
    pulmonate skrev 2012-05-22 21:54:03 följande:
    I Australien har vi alltid kallat dem Party popper Finns nog inget bättre namn *ler*. 
    Men på ÖB eller liknande kanske de har billigt. De ska ju inte kosta så mycket.  20kr för 24st var iof OK. Men mer än så skulle jag inte ge. Det behöver ju inte vara "speciella" bröllops party poppers heller, eller hur? 
    Nä det behöver absolut inte vara speciella bröllopsvarianter.

Har du sett det på ÖB nu nyligen?

Är det någon som vet vad konfettin är gjord av. Bryts det ner av naturen eller måste man vara noga med att städa efteråt (ska var utomhus).
Svar på tråden Party popper???