• Jeanet­te853
    Äldre 19 May 09:41
    6945 visningar
    15 svar
    15
    6945

    Svarta blommor!

    Hej alla!


    Nu behöver jag hjälp!!


    Jag ska ha en bukett med gula rosor, och tänkte om det på nåt vis går att få in svart i den???? Finns det några "svarta" blommor, eller går det att färga?? Hur i så fall???


    Eller ngt annat som är svart???


     


    Tack på förhand//Jeanette

  • Svar på tråden Svarta blommor!
  • Mimmi2­012
    Äldre 19 May 09:58
    #1

    Hej hej


    VI ska ha svart i vårt färgtema och jag skulle vilja ha svarta rosor men har istället valt att köra på vita rosor och istället färga sådana strån som man kan dra över. Björngräs tror jag det heter. Ett annat alternativ är att sätta svarta pärlor i dina blommor

  • Äldre 19 May 10:37
    #2

    Det finns en svart ros som heter "black beauty" och en som heter "black baccara". Det är svårt med svart så som tidigare talare kan jag också rekommendera svarta dekorationer. Kanske fjädrar?

  • teddy
    Äldre 19 May 12:28
    #3

    Sen finns de väl några slags svarta tulpaner tror jag... svart-aktiga iaf! :P
    Tror väl inte detfinns riktigt svartsvarta blommor, men många som e typ mörklila ser svarta ut... :) 

  • Puff
    Äldre 19 May 12:31
    #4

    Vi har silver som en av våra temafärger, och får att få in det i blomsterdekorationerna ska vi köpa vita rosor, torka dem och spraya med silverfärg. Det bör ju fungera med svart färg också :)

  • hjgs
    Äldre 19 May 12:31
    #5

    det finns kallor som ser svart ut


    sen kan man ju ha svart band runt

  • Puff
    Äldre 19 May 12:34
    #6

    Vet inte om det finns någon svartaktig "karamellfärg" eller så? I så fall kan man sätta vita rosor i en vas med vatten som man färgat så kommer kanske inte hela rosen, men t.ex kanterna av kronbladen att bli den färgen. Ett tips då är att använda sig av rosor som inte slagit ut så mycket, så att de inte blommar ut innan den stora dagen, då det kan ta någon dag att få det klart.

  • queene­mma
    Äldre 19 May 12:37
    #7

    Vi har svart, vitt och vinrött som tema. Jag kommer ha vita rosor och en vinröd rod mitt i sen svarta stora blad runt hela kan vara ett tips :)

  • Jeanet­te853
    Äldre 20 May 12:24
    #8

    Tusen tack för era tips och ideer =) Jag se och höra mig för hur jag ska göra =)

  • thewhy­tehous­e
    Äldre 21 May 21:07
    #9

    Hello,

    Vill bara sätta upp ett litet varnande finger för färgade blommor som dragit färg från vatten. Om stjälkarna inte torkat riktigt ordentligt, kan de börja "blöda" färg och risken är att du får fläckar på klänningen.

    Lycka till

  • FelizL­ane
    Äldre 21 May 21:16
    #10

    kanske finns gula blommor med svarta "ögon" ??

  • thewhy­tehous­e
    Äldre 22 May 20:13
    #11

    Japp, gula blommor med svarta "ögon" finns. Gerbera, Germini och solrosor skulle fungera. Hade ett bröllop med AIK tema en gång och använde Germini med svart öga. Blev jättefint.

    Lycka till.

  • Jeanet­te853
    Äldre 22 May 21:42
    #12

    Tack för varningen, men hade hunnit tänka på det. Ska ha blött papper och plast längst ner så de håller sig bra + att jag har sidenband som jag ska linda runt stjälkarna hela vägen ner, så det inte syns =)

  • DittVa­ckraJa­g
    Äldre 23 May 21:40
    #13

    Är också nyfiken på det här med svarta blommor, i över huvud taget faktiskt!
    Svart är favoritfärgen och kan inte tänka mig något annat nästan (förutom vitt) i exempelvis min brudbkett (den vackra dagen då jag väl ska gifta mig vill säga).

    Har inga direkta förslag att komma med utöver det som redan sagts.
    Men har lite svart-vita buketter att dela med mig av iaf {#emotions_dlg.flower} 

     








    Love is in the air
  • Äldre 24 Jul 01:03
    #14

    Hej! Finns tyvärr inga helt svarta blommor, de finns riktigt mörka blommor som antingen skiftar i lila eller rött ex: rosor, kallor, dahlia, tulpan :)

  • Maloka
    Äldre 24 Jul 01:31
    #15

    Jag hade vita rosor med brudslöja som de hade färgat svart, det blev jättefint!

Svar på tråden Svarta blommor!