• sirifredde

    cheescake som tårta?

    jag satt just och funderade på bröllopstårta. Och kommer och tänka på att man kanske kan göra cheescakes med olika smaker. Och undrar om det är någon/några som haft det som bröllpstårta:)

  • Svar på tråden cheescake som tårta?
  • Chicita

    Jag har inte haft det, men om det hade funnits på något bröllop jag varit på så skulle jag vilja smaka på alla olika sorter, så tänk på att göra mer än ni tror går åt och kanske till och med skära upp i smala tårtbitar i förväg

  • sirifredde

    ja ja hade väl tänkt kanske jordgubb/champange/vit choklad/citron:) Tips på mer smaker ?

  • Chicita
    sirifredde skrev 2012-05-16 16:45:36 följande:

    ja ja hade väl tänkt kanske jordgubb/champange/vit choklad/citron:) Tips på mer smaker ?


    Choklad + Hallon
    Passionsfrukt (vanlig cheescake med passionsfruktsgelé eller liknande ovanpå)
    Rabarber + vanilj (eller vit choklad) 
  • sirifredde

    jag hade en tanke att man skulle ha champange/jordgubbs smak på en cheescake... skulle de funka?


     

  • Chicita
    sirifredde skrev 2012-05-16 17:21:02 följande:

    jag hade en tanke att man skulle ha champange/jordgubbs smak på en cheescake... skulle de funka?


     


    Provbaka? Glad
    Jag tror säkert att det kan bli bra, frågan är om du får någon speciell champagnesmak. Men det är väl bara att se om du kan hitta ett recept eller helt enkelt prova och ändra ett du redan har och så göra en omgång Glad
    Nu i helgen är väl en perfekt helg att testa på
  • Silent Ninja

    Prova att göra en jordg. cheesecake och sen ha champagne-gelè ovanpå kanske?

    Ungefär som Chicita gav tips om med passionsfruktsgelè Glad

    Jag vet inte hur champagne funkar i själva cheesecaken, som sagt smaken kanske försvinner lite.  Men en gelè kanske ger lite mer smak.

    {#emotions_dlg.flower}

  • Amanda547

    De va som att du tog mina tankar.. VI fundera oxå på cheesecake som bröllopstårta just för att de knappt är någon som tycker om tårta längre.. Hur många bitar tror ni man kan få ut på en vanlig "bakform" som är 23 cm i diameter.. 

  • Chicita
    Amanda547 skrev 2012-05-16 18:14:25 följande:
    De va som att du tog mina tankar.. VI fundera oxå på cheesecake som bröllopstårta just för att de knappt är någon som tycker om tårta längre.. Hur många bitar tror ni man kan få ut på en vanlig "bakform" som är 23 cm i diameter.. 
    Är det ingen som gillar tårta längre? Förvånad
    Det var nyheter för mig måste jag säga...

    Det beror väl väldigt mycket på vad det är för tårta.
    Vanlig "svenssonsk gräddtårta" med dom klassiska bananskivorna och halva vindruvorna + mandarinklyftor och kiwi som dekoration är jag inte så förtjust i längre, men annars gillar jag fortfarande tårta och det gör alla jag känner också 
  • Xelina

    vi ska ha havtornscheesecakefyllning, vit chokladmousse och havtornscurd, smaskens :) så det blir cheesecake o tårta i ett

Svar på tråden cheescake som tårta?