• goyan
    Äldre 16 May 10:37
    5763 visningar
    10 svar
    10
    5763

    Vart köper man minikuvert?


    Är det någon som vet vart man kan köpa färgglada minikuvert som på bilden över? Typ sådana som man har till småkort som man köper i blomsteraffären. Har kollat både Ebay och Etsy, men hittar inte några jag vill ha.
  • Svar på tråden Vart köper man minikuvert?
  • Äldre 16 May 10:51
    #1

    Tror att det finns på Åhlens och Akademibokhandeln samt Panduro

  • FruSSE
    Äldre 16 May 11:06
    #2

    Det här undrar jag med! Det finns inte på bokia, akademibokhandeln eller panduro för jag har varit runt och kollat.

    Några fler tips? 

  • Cosy
    Äldre 16 May 11:18
    #3

    Olika pappers handlar i göteborg borde ha det i lilla skövde har vi både akedemi bohandeln som säljer sånna, kanse inte i just de färgerna, samnt en pappershanedl som hter nollfemhundra


    We did it on DreamHack. Geeky love
  • goyan
    Äldre 16 May 11:39
    #4

    Tack för tipsen! Här i Göteborg finns det ju många olika pappersbutiker. Har mailat två av dom största: Matton och In-ex angående detta. Om dom inte har det, så får jag helt enkelt göra egna. Eller be en pysseltokig vän att göra dom. Är ju inte så svårt egentligen! Glad

  • Cosy
    Äldre 16 May 13:26
    #5
    goyan skrev 2012-05-16 11:39:56 följande:
    Tack för tipsen! Här i Göteborg finns det ju många olika pappersbutiker. Har mailat två av dom största: Matton och In-ex angående detta. Om dom inte har det, så får jag helt enkelt göra egna. Eller be en pysseltokig vän att göra dom. Är ju inte så svårt egentligen! Glad
    Beror på hur många du ska ha, man kan bli lite trött att göra en 50stycken även om en inte tar så lång tid att göra
     
    We did it on DreamHack. Geeky love
  • goyan
    Äldre 16 May 13:28
    #6

    Det är smällar man får ta om man inte hittar någonting man vill ha.

  • FruSSE
    Äldre 16 May 16:47
    #7
    Cosy skrev 2012-05-16 11:18:14 följande:
    Olika pappers handlar i göteborg borde ha det i lilla skövde har vi både akedemi bohandeln som säljer sånna, kanse inte i just de färgerna, samnt en pappershanedl som hter nollfemhundra
    We did it on DreamHack. Geeky love
    Jag bor i Göteborg och jag har varit runt och kollat på alla ställen som nämnts ovan plus nån annan sån butik i nordstan och någon på danska vägen. Inget.
    Alla ger besked om att de slutat med så små kuvert och att C6 är det minsta dom har (akademibokhandeln hade några små men i fula färger). 
  • FruSSE
    Äldre 16 May 18:04
    #8

    Nu har jag hittat!
    Köpte mina härifrån: www.etsy.com/shop/ChelseaPaper

    Annars kan du prova att söka på "mini envelopes" på etsy så får du massor av träffar :D 

  • goyan
    Äldre 17 Jul 20:08
    #9

    Såg ditt svar nu!

    Jag övergav den idén då jag inte hittade några på varken Etsy eller Ebay som var exakt dom måtten som jag ville ha. Det är nackdelen med att man målar upp någonting i huvudet som man aldrig sett fysiskt någonstans. Flört
    Men bra tips till dom som letar efter sådana minikuvert!

  • Jalle
    Äldre 17 Jul 20:18
    #10
Svar på tråden Vart köper man minikuvert?