• Camill­a837
    Äldre 15 May 13:46
    3619 visningar
    9 svar
    9
    3619

    Vill hålla tal till min blivande man!

    Jag vill hemskt gärna hålla ett tal till min blivade man på bröllopsfesten. Har skrivit ner lite och undrar om ni kan hjälpa mig. Är det för mycket? För sliskigt?

     


    Du är unik älskling, finns ingen annan som du. Du är skapad av de finaste ingredienserna som går att hitta. Jag är så tacksam för att vi funnit varandra och för att vi idag har lovat varandra evig kärlek. Du är min alldeles egna delikates, en unik smakupplevelse som jag vill uppleva om och om igen. Du kryddar mitt liv med de allra finaste kryddorna som blivit planterade med kärlek och fått den allra ömmaste omvårdnaden. Dessa kryddor symboliserar den kärlek och omtanke du ger mig älskling. Det är en kärlek som inte går att beskriva med ord, också den unik precis som du. Idag är den första dagen på resten av vårt liv tillsammans. Låt de resterande dagarna bli lika fyllda med kärlek som denna dag vi upplever idag. Vi ska nu tillsammans fortsätta att vårda dessa kryddor med ömhet och kärlek och tillsammas skapa ett frodande växthus fullt med unika smaker och kryddor. Jag Älskar dig ........, 

  • Svar på tråden Vill hålla tal till min blivande man!
  • Äldre 18 May 13:56
    #1

    Så fint av dig! Glad Jag bli rörd! 

    Jag tycker att ditt tal ska vara personligt från hjärtat. Så det viktigaste är att du känner att orden ligger rätt i din mun och att din magkänsla är med dig.

    Jag har hållt några tal. Ett tips som jag gjort är att jag har spelat in mig själv på mobilen och sedan lyssnat på mig själv om och om igen. Då har jag hört om orden ligger rätt, att pauserna är lagomt långa och sedan blir jag mer självsäker när jag själv har lyssnat på mig själv säga det skriva orden utan att jag läser dem. 

    All lycka till er! Hjärta 


    Brud anno 2013
  • Naive
    Äldre 18 May 15:04
    #2

    Väldigt fint tal! Är han kock/matintresserad?

    Är själv väldigt sugen på att göra detsamma, utan att min m2b vet om det. Är nån annan inne på samma och vill dela med sig lite ideer? (TS, du kanske får fler ideer från min trådkapning med? :)  )  

  • Camill­a837
    Äldre 18 May 23:41
    #3
    FrökenCitron skrev 2012-05-18 13:56:58 följande:
    Så fint av dig! Glad Jag bli rörd! 

    Jag tycker att ditt tal ska vara personligt från hjärtat. Så det viktigaste är att du känner att orden ligger rätt i din mun och att din magkänsla är med dig.

    Jag har hållt några tal. Ett tips som jag gjort är att jag har spelat in mig själv på mobilen och sedan lyssnat på mig själv om och om igen. Då har jag hört om orden ligger rätt, att pauserna är lagomt långa och sedan blir jag mer självsäker när jag själv har lyssnat på mig själv säga det skriva orden utan att jag läser dem. 

    All lycka till er! Hjärta 
    Brud anno 2013
    Tack! Ny känns det mycket bättre. Ska öva en massa. Är ju ett tag kvar:)
  • Camill­a837
    Äldre 18 May 23:45
    #4
    Naive skrev 2012-05-18 15:04:47 följande:
    Väldigt fint tal! Är han kock/matintresserad?

    Är själv väldigt sugen på att göra detsamma, utan att min m2b vet om det. Är nån annan inne på samma och vill dela med sig lite ideer? (TS, du kanske får fler ideer från min trådkapning med? :)  )  
    Ingen av oss gillade att laga mat innan vi träffades. När vi flyttade ihop så blev det ett nytt gemensamt intresse, Nu lagar vi mat ihop varje dag. Vi har jätteroligt tillsammans i köket. Därför ville jag på något sätt få med det i talet och är ganska nöjd faktiskt.

    Vad menar du med trådkapning? Är helt ny här och ahr inte riktigt listat ut hur allt fungerar än:) 
  • Naive
    Äldre 19 May 11:57
    #5
    Camilla837 skrev 2012-05-18 23:45:36 följande:
    Ingen av oss gillade att laga mat innan vi träffades. När vi flyttade ihop så blev det ett nytt gemensamt intresse, Nu lagar vi mat ihop varje dag. Vi har jätteroligt tillsammans i köket. Därför ville jag på något sätt få med det i talet och är ganska nöjd faktiskt.

    Vad menar du med trådkapning? Är helt ny här och ahr inte riktigt listat ut hur allt fungerar än:) 
    Åh vilken härlig historia! De bästa talen är ju de med personligt innehåll. 

    Jag kände mig lite taskig attt jag gick in och ställde frågor i din tråd utan att tillföra mycket annat i diskussionen. Det kändes lite osm jag tog över och kapade din tråd. :)  
  • Camill­a837
    Äldre 19 May 13:02
    #6
    Naive skrev 2012-05-19 11:57:18 följande:
    Åh vilken härlig historia! De bästa talen är ju de med personligt innehåll. 

    Jag kände mig lite taskig attt jag gick in och ställde frågor i din tråd utan att tillföra mycket annat i diskussionen. Det kändes lite osm jag tog över och kapade din tråd. :)  
    Jaha vad de det du menade. Men det är ingen fara:) Ju mer inspiration desto bättre:)
  • Naive
    Äldre 19 May 16:57
    #7

    Ok, vilken tur! :) 

    Då hoppas vi på mycket inspiration då!  

  • Skövde­Sophie
    Äldre 19 May 23:36
    #8

    Vilket fint tal! Öva innan och tala lååångsamt! Skriv även ner det på fint papper som han kan få efteråt

  • Äldre 19 May 23:43
    #9

    F*n, jag skulle ha haft ett tal till karln. Mamma frågade om jag ville göra det men jag sa nej. Nu ångrar jag det. Får göra det någon annan gång :)

Svar på tråden Vill hålla tal till min blivande man!