• Anh

Norrlands nation bra mat?

Hej!

Jag undrar om det är någon som har varit på bröllop/ konferens på Norrlands nation  under 2012.
    Det är nämligen så att jag är jätteintresserad av att ha mitt bröllop där nästa år, men dessvärre ingen aning om hur bra maten är eftersom vi inte får provsmaka...

Känns som att köpa grisen i säcken om att ha bröllop där utan att veta hur maten smakar, samt hurdana serveringspersonal mm...

Vore väldigt tacksam för svar!

MVH
    Ann 

• Svar på tråden Norrlands nation bra mat?
  • sajenthi

Hej

Jag hat nyligen bokat min fest på Norrlands Nation, vi viger oss i december. Jag har hört att de skall ha alldeles utmärkt mat och att servicen är toppen. Men jag har inte heller smakat maten.. sjävklart är jag orolig att den inte lever upp til mina förväntningar men det är så många som lovordat Norrlands att vi bestämde oss. Lokalerna är ju fantastiska!

Norrlands Nation brukar ju ibland öppna för allmänheten och köra tillfälliga restauranger. De hade bla öppet i påskas. Vi var där och åt då, och om det är samma klass på maten på bröllopet som det var då så är vi supernöjda. Fantastikt gott och fina viner.

Håller med om att det är jättejobbigt att inte kunna provsmaka menyn innan eller kolla upp vinerna.

Men jag tror inte att vi blir besvikna.. de har de bästa ryktet i stan på bröllopsfester.

• sajenthi

Puffar.. någon som haft festen på Norrlands som kan berätta?

Puff
  • sajenthi

Jag puffar igen.. ingen nygift därute som kan berätta..

• smultron

Det finns ju fera olika Norllands nation i landet, menar du i Uppsala eller kanske i Lund?

• imdelicate

Hej!
    Om du menar Norrlands nation i Uppsala så hade vi vårt bröllop där den 30/6. Det var fantastiskt bra! De flesta av våra gäster som vi har pratat med efteråt har kommenterat att de tyckte maten var fantastiskt god. Vi hade family style dinner. Jag skulle verkligen rekomendera Norrlands. Vi planerade festen med hovmästaren Elinor, som gjorde ett superjobb. Hon fixade allt. Dagen innan bröllopet när vi kom dit för att kolla läget, så var alla bord uppställda och dukade, jättefint. 

Det finns bilder på både lokalen, dukning och mat i ett bildspel från vår fotograf. Tyvärr kan jag inte direktlänka till särskilda bilder, men om du klickar dig fram till efter vigseln så finns många bilder :) http://www.janehaglund.se/slideshows/SaraDaniel/ 

• Darling Daisy

Oh, vilka fina bilder imdelicate! Vad fina klänningar du och dina tärnor hade!
    Det var kul att få se festbilderna från Norrlands, min gamla nation!

Jag pluggade i Uppsala för typ 15 år sen (länge sen...) och var då med i Norrlands. Det var alltid myyyycket god mat där och vi hade fantastiska fester i stora salen! 

• imdelicate

Tack, vad gulligt! Vad glad jag blir Otroligt nöjd med vår fotograf och klänningarna

• Saris

Hej! Vi har oxå kikat på norrland nation inför vårat stundande bröllop nästa sommar, men hittar ingenstans ungefär vad är för priser? bara hört att de ska vara hyfsat billigt. Vad har ni fått för pris uppgifter?

• SOSO

Hej imedlicate!
    såg dina bilder, jätte fina.
    tänkte fråga dig om du vet om norlands nation kan servera andra rätter, tex om man är intresserad av buffer?

tack// SOSO

• imdelicate

Lokalhyran för Norrlands låg på 15000 kr, då ingår dukning, personal, mindre blomarrangemang, bevakad garderob. Sedan så betalade vi strax under 400 kr per person för family style dinner (som typ är som en buffé men som serveras till varje bord). Alla gäster jag har pratat med har sagt att maten var otroligt god, och personalen fyllde på med mer så fort något tog slut. Tre rätters var billigare, men jag är inte säker på att de har buffé. Sedan kunde man välja till vinpaket, som kostade typ 200 kr per person. Vi bokade också DJ via Norrlands och det kostade typ 5000 eller liknande. Det är de priser som vi betalade i alla fall, men sedan vet jag inte om de har ändrats något. Vi bokade dem ett år i förväg.

Gå in på deras hemsida och kontakta dem där, så kan ni säkert få en offert på vad det skulle kunna kosta. Jag tycker att de har varit superbra att ha kontakt med, de har varit väldigt tillmötesgående under hela bröllopsplaneringen.

Lycka till! <3 

• SOSO

Tack
    jag har nu skickat dem ett mail och frågat om deras mat utbud.
    som du berättar så låter det faktiskt som ett utmärkt ställe.
    tack

• lmcl

Vi var på bröllopsfest där i helgen, med runt 120 gäster (tror jag). Maten var utmärkt - betydligt bättre än den man fick på nationssittningar när jag pluggade... Vi var väldigt positivt överraskade och jag skulle definitivt kunna tänka mig att själv ha min bröllopsmiddag där!

Svar på tråden Norrlands nation bra mat?