• SaraJo­hanna
    Äldre 15 May 11:36
    2859 visningar
    1 svar
    1
    2859

    Präst i Umeå?

    Vi har blivit tilldelade en präst som jag hört ganska mycket negativt kring. Därför skulle vi vilja byta, men då är det ju lite upp till oss att ordna detta och kontakta en präst själva. är det någon som har tips på en präst i Umeåområdet? Har fått några namn som Susanne Dahl, Kennet Ruth och Björn Kling m.fl. så kommentera gärna om ni har erfarenhet från någon av dessa också! :)


     


    Det börjar bli ganska bråttom och vi gifter oss mitt i semestertiderna så ALLA tips är välkomna, då jag tror vi kommer hinna få ett antal nej innan vi hittar någon som kan!


  • Svar på tråden Präst i Umeå?
  • jappet­jejen
    Äldre 5 Jun 00:13
    #1

    Björn Kling är bra! Trevlig och väldigt engagerad, med på det mesta. Var på en begravning av ett barn som han höll i  och den var jätte vacker och väldigt mkt anpassad efter föräldrarnas önskemål.

    Annars så gillar jag Lars-Martin Nygren jättemkt och kommer att önska honom om vi inte gifter oss borgerligt.
    Han är ofta präst när kyrkansbarntimmar är med och kanoners på att engagera alla i kyrkan, lite rolig och bra talare.
    en varm och härlig person! Bra om man har med lite yngre folk i kyrkbänkarna:)

    Fast vill man ha en lite mer högtravande vigsel så skulle jag satsa på herr Rodén, kyrkoherden, han går i pension nu snart och har varit med om det mesta... lite mer gammaldags tycker jag nog att han är... hmmmmm....

    Hoppas ni hittar vad ni söker...

Svar på tråden Präst i Umeå?