• Vilse

    Vinhjälp

    Bröllop nalkas och mat och dricka håller på att planeras.
    Maten kommer bli buffé där huvudrätterna kommer vara varmrökt lax, rökt fläskfilé samt potatisgratäng.

    Men vad dricker man för vin till detta?

    Ni som kan vin - vad rekommenderar ni?
    Skall vara 1 rött och 1 vitt vin.

    Sambon skall till Tyskland nästa helg och kommer då handla på bordershop - så rekommendera gärna något som de har i sitt sortiment http://bordershop.web.pin.se/vin.php?page=83
    (vi kommer köpa allt i flaska troligtvis - så bag in box är inte nödvändigt)

    Pris? Tja, inte billigaste möget, men ändå hyffsat billigt. (säg runt 60-100 kr flaskan om man köpt det i Svergie)

  • Svar på tråden Vinhjälp
  • Pekkiisch4

    Vi ska ha buffe och vitt vin blir 3 apor, och black tower, rött vet jag inte än

  • goyan

    Vi kommer att köpa Tre apor i vitt, då det är en av mina favoriter. Finns i rött, men vet inte alls om det är gott. Är sämst på rödviner, men fick mycket hjälp i tråden jag startade här.

    Fick bl.a. tipset att kolla Allt om mats vinguide. Två viner som var med på deras topplista och som fick högsta betyg finns på Bordershopen: Penfolds Rawson's Retreat Shiraz Cabernet och Barone Ricasoli Formulae.

    Vi ska till Bordershopen på torsdag Glad

  • goyan

    Fast vi ska till Puttgarden, så vet inte om dom finns i Sassnitz kom jag på nu.

  • Catering i Eskilstuna

    Jag kan rekommendera Systembolagets kundtjänst, de är otroligt duktiga på mat/vin-kombination och kan ge förslag i olika prisklasser och efter er smak. Telefonnummer 08-503 30 000 och fråga efter kundtjänst.

  • Henning M

    Eller spara den långa o tråkiga resan till Tyskland. Prova danska FlaskExpressen. / Henning

Svar på tråden Vinhjälp