• Saandraa

    Hjälp! Vita dukar till runda bord

    Vi gifter oss i November och kommer ha runda bord i lokalen så nu är jag på jakt efter vita dukar till runda bord. Har inte lyckats hitta ett enda ställe som hyr ut/säljer runda dukar. Börjar bli lite smått desperat! Någon som har ngt tips? Helst nära Göteborg.

  • Svar på tråden Hjälp! Vita dukar till runda bord
  • Saandraa

    *Puffar* Någon som vet vart man kan få tag på runda dukar?

  • Jalle

    Hej! Vi ska också ha runda bord. Vi hyr både bord och dukar från ett hotell i närheten. Dukarna är rektangulära linnedukar, två till varje bord. Antar att de läggs omlott på något vis. Så gör de tydligen alltid på det här hotellet. Ett ganska fint hotell, så duger det åt dem så duger det åt oss, tänkte jag. Faktum är att jag har varit där på middag och inte tänkte jag att det var något konstigt med dukarna. Så det är mitt tips. Du kanske kan fråga en servitis om råd, är nog vanligt överallt att använda rektangulära dukar på runda bord. Tror det är väldigt svårt att få tag på runda dukar.

  • Puff

    Hej!
    Nu ska jag inte kalla mig expert, men jag har jobbat på några restauranger som servitris genom åren och jag har aldrig varit med om runda dukar till runda bord. Det har alltid varit rektangulära dukar man lagt omlott eller fyrkantiga dukar. Det ser inte alls konstigt ut och vill du sölja skarven så kan man lägga på löpare så syns det inte :)

  • Olmo

    Hej,
    köp enkla vita lakan och lägg omlott så som de andra säger.
    Vet att ikea har bra och billiga, alternativ jysk.  om man ser skarvern skulle jag rekomendera att man placerar dekorationen på den ...om man nu inte vill ha en löpare.

  • Saandraa

    Visste inte riktigt hur det skulle se ut med rektangulära dukar. Men Har kollat lite på nätet och det ser väl kanske inte så dumt ut ändå. Hade helst velat ha duk som går hela vägen ner till golvet. Tack Monstertjejen, skall kolla upp de sidorna och se om de har runda dukar. I värsta fall får det nog bli rektangulära iaf :) Tack för hjälpen tjejer!

Svar på tråden Hjälp! Vita dukar till runda bord