• Fia81

    Brudpar hålla tal?

    Jag funderar lite på att hålla tal på vårt bröllop.
    Tacka våra vänner för fantastisk möhippa/svensexa, tacka mina föräldrar för maten som de står för helt, etc. Är det någon som funderar på detsamma eller är det bara jag? Kanske räcker att skriva det i tackkorten?

  • Svar på tråden Brudpar hålla tal?
  • FruSSE

    Jag och min blivande kommer att hålla tal - men inte sådant som du talar om. Det är värdparet som tar upp sådant i sitt tal, enligt etikett.

    Mitt tal till min blivande kommer bara att handla om honom och min kärlek för honom. Hans detsamma för mig.
    Sådant som vi önskar säga eller tacka för i övrigt skriver vi med längst bak i festhäftet. 

  • Fia81

    Vi ska inte ha festhäfte eller ngt sådant. Vi ska ha middag efter vigseln sen ska vi ge oss av. Ingen toastmaster heller.
    Ni som hållt tal till er M2B vad har ni skrivit? ´Jag är så otroligt lättrörd så jag vill inte att det ska sluta med att jag inte kan prata. Någon som vill dela med sig av vad ni skrivit?

  • ClaraH

    Vi höll tal efter middagen och tackade toast madame och alla våra barn och lite till. Traditionellt håller inte brudparet tal, men vi kände att vi ville.

  • gbg2012

    Vi ska tacka våra gäster och så eftersom det är vi själva som betalar för allt är det vi som är värdepar. Sedan har vi toastmastrar. 

    Jag ska hålla ett tal till min m2b. =) 

  • Fia81

    Ni som håller tal till er M2B vad säger ni som gör att talet blir lagom inte för tårdrypande o inte för platt?

Svar på tråden Brudpar hålla tal?