• jaxer

    Drop-In bröllop på Skansen 9 juni. Någon mer??

    Vi ska slå till och gifta oss på Skansens Drop-in bröllop den 9/6. Efteråt tänkte vi bjuda våra gäster på picknick i det gröna.


     


    Är det några fler som tänkt samma sak och gifta sig där, då??? Eller är det någon som redan gjort det någon av de andra åren?


    Skulle vara kul att höra hur ni planerar lägga upp dagen, eller hur ni gjorde...


     


    // Jenny <3

  • Svar på tråden Drop-In bröllop på Skansen 9 juni. Någon mer??
  • Anette39

    Vi ska också gifta oss då Även vi ska ha picknick efteråt med brudskål på dagen.


    På kvällen blir det middag på ett ställe i stan Hur har ni planerat efter picknicken?

  • jaxer

    Vi kommer bjuda på picknicklunch och tårta på Skansen. Vi kommer inte ha något mer efter, utan jag och min partner kommer sedan åka vidare till ett hotell, och äta nåt själva.


    Vår tanke är att det ska bli ett härligt sommardagsbröllop med våra närmsta (som visade sig vara betydligt fler än vi tänkt) Enkelt, men mysigt. Det kommer vara ganska många barn med, samt så har vi inte så stor budget...


     


    Hur har ni tänkt göra innan? Kommer ni möta upp era gäster (om ni har några?) utanför och alla går in tillsammans. Ska du gå till frisör och sånt innan??


    Berätta gärna mer hur er dag ska se ut. Alltid kul att höra :))

  • skansen2012

    Hej! Jag ska också gifta mig på Skansens drop in. Det blir närmaste släkten som kommer dit och firar med oss. Vet inte riktigt vart vi ska samlas upp. Något förslag?

    Tänkte köpa brudbukett på plats där.

    Jag ska iaf göra håret innan hos frisören, enkel uppsättning. Vi kommer nog dit vid elva om allt flyter på och efter vigseln bjuder vi på picknick. Sedan blir det mys bland djuren och allt som skansen har att erbjuda. VI åker sedan hem till huset och äter mat (cateringmat) och tårta.

  • Anette39

    Jag har bokat tid för hår och make på morgonen..Vi möter sedan upp dom närmsta utanför Skansen vid 12 tiden.


    Och likadant här så är det ju många fler än man trott Efter vigseln och picknicken så tänkte vi åka till hotellet och landa en stund.


    Vi har valt att istället för bröllopspresent så betalar alla för sin mat på kvällen

Svar på tråden Drop-In bröllop på Skansen 9 juni. Någon mer??