• Äldre 10 May 10:25
    13067 visningar
    32 svar
    32
    13067

    Vackraste brudbuketten


    1                                                                  2                                                                    3

    För mig var valet av brudbukett  en av de roligaste sakerna att sätta tänderna i inför brölloppet.
    Blommor säger så mycket och buketten både doftar gott och ser magisk ut.

    Nu är frågan!
    Vilken av dessa buketter gillar du?
    Är det någon som faller dig i smaken stilsmässigt eller via valet av blommor?
    Eller är det kanske så att du inte gillar någon av buketterna?
    Vilka blommar väljer du i så fall och hur ska din bukett se ut?

    Rösta och berätta i tråden Solig
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vackraste brudbuketten
  • aniara
    Äldre 10 May 11:27
    #1

    Jag älskar tulpaner och röstade på nr 1 då så klart. Även om jag inte hade velat ha den bunden precis så där. Bukett 2 tycker jag är tråkig och för gräll. Bukett 3 är alldeles för enkel för min smak även om den har fin form och så.

  • Äldre 10 May 11:56
    #2

    Jag är mer för lite enklare buketter. Tycker lite att man skall ha fokus på bruden, inte buketten. Den tar ofta mycket uppmerksamhet.

    Också det med doft... tuvärr har vi allergiker i familjen så det blir konstgjorda blommor for mig, utan parfym.

  • Äldre 10 May 13:39
    #3

    Alla är vackra (säg de blommor som inte är vackra!) men var jag tvungen att välja en skulle det bli nr. 1.


    Min ska se ut ung. så här:


  • Äldre 10 May 14:05
    #4

    Jag tycker att alla buketter var fina, men för mig är de just buketter - inte brudbuketter. Jag är mer för något åt det droppformade hållet.

  • J8783
    Äldre 10 May 15:23
    #5

    Alla föll mig i smaken som en bukett. Men skulle velat haft mer blommor och gräs, m.m. Då skulle det vara skillnad på bukett och brud bukett

  • Äldre 10 May 16:05
    #6

    Jag röstade på att alla är vackra för de är dom ju. Det beror i och försig på vad man själv har tänkt sig.
    Blev smått förtjust i bukett 1. Den innehåller tulpaner och det är en av mina favorit blommor. Har dock aldrig tänkt på tulpan som en blomma som passar i en brudbukett. Men så fel man kan ha

  • Äldre 10 May 16:21
    #7

    Alla blommorna ar fina i sig, men inget av buketterna som foll mig i smaken som brudbukett.

    Personligen kommer jag ha en lite 'vildare' och mer rustik bukett, med blommor fran tradgarden, luktartor, delphinium och lite vilda angsblommor, om jag hittar nagra vill saga och grasstran. Nat i den har stilen


     


     

  • Äldre 10 May 16:22
    #8
    sofiasmamma skrev 2012-05-10 13:39:32 följande:

    Alla är vackra (säg de blommor som inte är vackra!) men var jag tvungen att välja en skulle det bli nr. 1.


    Min ska se ut ung. så här:



    Kommer bli superfint!
  • Josefi­n521
    Äldre 10 May 17:01
    #9

    Hade gärna röstat på nr 1 om det inte hade varit för de gröna bladen runt om samt grässtråt över buketten. Håller med ovanstående om att det är vackert med lite rustika sommarbuketter, typ ängsblommor. Droppbuketter eller buketter som spretar högt och lågt tycker jag är lite väl 90-tal och håller mig borta från det.

  • Äldre 10 May 17:05
    #10

    Hemska färger...Den sista buketten: så ser det ut när man har plockat ogräs. Gillar inte någon av buketterna.

Svar på tråden Vackraste brudbuketten