• Fannyterez

    Omaka brudtärneklänningar - vill se era bilder!

    Jag vill att mina tärnor (tre stycken) ska ha olika klänningar på sig, eftersom de alla har olika kroppsformer och jag inte vill tvinga nån i en klänning dom inte tycker om. Därför ska tärnorna få välja klänningar själva, om än med mitt godkännande :) samt att klänningarna ska passa in i temat och färgmässigt. 

    Finns det någon som haft liknande upplägg på sitt bröllop/ eller kommer ha? Kan ni inte visa bilder isåfall! Eller bara inspirationsbilder! :) 

  • Svar på tråden Omaka brudtärneklänningar - vill se era bilder!
  • yavanna81

    Jag var tärna på ett bröllop där vi valde klänningar själv med enda kravet att det skulle gå i gult och grönt. Vi hade sjalar som hörde till klänningarna och bytte med varandra, på det sättet blev det "färgmatchat" och såg ut som en välplanerad enhet trots att klänningarna var helt olika. Det kan vara ett tips.
    Jag har tyvärr inga bilder här och nu.

  • Junibrud12

    Exakt det upplägget har jag, just för att jag tänkte att det skulle vara roligare för tärnorna om dom får välja själv. Det har varit ett jäkla gnäll och massor av missförstånd om hur klänningarna ska se ut, trots tydliga instruktioner och bildexempel. Jag vill ju att dom ska passa ihop och följa en färgskala. Tyckte inte det var så mycket begärt, men tydligen är det väldigt problematiskt enligt vissa av tärnorna. Lycka till.

  • Chicita

    Mina tärnor sydde sina klänningar själva.
    Dom fick "direktiven":
    Det skulle vara 1300-talsmodeller (till medeltidstemat)
    Något grönt (men det behövde inte vara en grön klänning)

    Sen var det fritt fram.
    Nu blev det gröna en sorts guldgrön färg istället, som på bilderna inte ser grön ut alls pga att det bara var i vissa vinklar/ ljus som man såg det gröna. Men det spelar ingen roll det blev bra ändå och jag var ju med när dom handlade tyg så dom frågade mig om det var ok Solig 



     
  • Fannyterez
    Junibrud12 skrev 2012-05-09 17:12:48 följande:
    Exakt det upplägget har jag, just för att jag tänkte att det skulle vara roligare för tärnorna om dom får välja själv. Det har varit ett jäkla gnäll och massor av missförstånd om hur klänningarna ska se ut, trots tydliga instruktioner och bildexempel. Jag vill ju att dom ska passa ihop och följa en färgskala. Tyckte inte det var så mycket begärt, men tydligen är det väldigt problematiskt enligt vissa av tärnorna. Lycka till.
    Ojdå, hoppas inte mina tärnor tycker det blir krångligt. Förhoppningsvis ska vi åka på möhipperesa till London där vi ska handla klänningarna, så då är jag ju med på ett hörn ;)
    Hoppas det går bra för dina tärnor iaf, uppdatera gärna med bilder!!

     Chicita: FIna klänningar! Dom hänger ändå ihop lite, så vill jag också ha det :)
  • Chicita
    Fannyterez skrev 2012-05-09 18:59:54 följande:
     Chicita: FIna klänningar! Dom hänger ändå ihop lite, så vill jag också ha det :)
    Det krävs så lite för att det ska bli enhetligt.
    Som exempelvis likadana sjalar (eller som mina tärnor som delvis använde samma tyg och båda hade päls i ringningen).

    Om du exempelvis ger dom en eller två färger att hålla sig till, säger att klänningen måste vara hellång/knälång eller vad det nu är som är viktigt för er (att den följer klädkoden helt enkelt kanske?) och sen skaffar kanske du sjalar i en neutral färg som dom får varsin av, så syns det tydligt att dom hör ihop sen... 
  • Moster Stina

    Vi bad vårt brudfölje på 7( !) syskonbarn att alla ha vitt på sig. Sen fick de manliga en fin vinrödrosaskiftande slips, och tjejerna ett rosa satinband som de satte i midjan.


    Har tyvärr ingen bild men de blev verkligen hur fina som helst ihop. Gjorde verkligen ingenting att de hade olika klänningar. Bara snyggt!

  • Willow
    Fannyterez skrev 2012-05-09 18:59:54 följande:
    Ojdå, hoppas inte mina tärnor tycker det blir krångligt. Förhoppningsvis ska vi åka på möhipperesa till London där vi ska handla klänningarna, så då är jag ju med på ett hörn ;)
    Hoppas det går bra för dina tärnor iaf, uppdatera gärna med bilder!!

     Chicita: FIna klänningar! Dom hänger ändå ihop lite, så vill jag också ha det :)
    Far man fraga vad du har for fargtema? Och ungefarlig budget pa klanningarna? Tankte jag kunde kanske ge dig lite tips om butiker som kan vara bra att leta i om du aker till London. Jag ar London bo sen dryga 11 ar, sa hojta om du vill ha lite tips
    Mina tarnor valjer egna klanningar ocksa, mina riktlinjer har vart ljusa och mjuka farger och att det ar ett mjukt tyg tex chiffong. Tycker det ar lite taskigt att tvinga pa dem nat som jag valt da dem ar olika aldrar och former, dem kommer ju se ut som tarnor anda i kyrkan med buketter och pa fotona ocksa.
  • tjallamallan

    Mina två tärnor kommer ha olika klänningar. Min önskan var ju från början att de skulle vara lika, men då de har två helt olika kroppstyper så måste du ju få välja en som de känner sig bekväm i....
    Mitt krav är dock att det ska vara en klänning i 50-talsstil samt att den är röd. Sen får de välja själva. Tyvärr kan jag inte lägga ut nån bild då de ännu inte bestämt sig...
    Jag söker nu efter en enklare gåva som jag kan ge till de båda. Det ska vara nåt som de kan bära under cermonin och som visar att de två "hör ihop".
    Tips någon??

  • Chicita
    tjallamallan skrev 2012-05-12 14:38:54 följande:
    Mina två tärnor kommer ha olika klänningar. Min önskan var ju från början att de skulle vara lika, men då de har två helt olika kroppstyper så måste du ju få välja en som de känner sig bekväm i....
    Mitt krav är dock att det ska vara en klänning i 50-talsstil samt att den är röd. Sen får de välja själva. Tyvärr kan jag inte lägga ut nån bild då de ännu inte bestämt sig...
    Jag söker nu efter en enklare gåva som jag kan ge till de båda. Det ska vara nåt som de kan bära under cermonin och som visar att de två "hör ihop".
    Tips någon??
    Halsband / armband eller kanske en sjal / hårsmycke som passar temat? 
  • CarolineJohan
    Lilo84 skrev 2012-05-11 19:04:56 följande:

    Här finns en del jättefina inspirationsilder:


    www.bellethemagazine.com/2012/01/secrets-of-s...


    Åååå, det var bland de finare bilderna jag sett på tärnor! Vem kan vilja ha exakt likadana klänningar efter att ha sett dem?!? ;) Det blev ju så jäkla effektfullt!!! Det är nästan så jag ångrar att jag inte har tärnor... Ha ha ha

    TUMMEN UPP! 
Svar på tråden Omaka brudtärneklänningar - vill se era bilder!