Hej!
Jag har typ1 diabetes men använder pennor. Kan vara nog så krångligt med stora klänningar men jag ska ha en vädigt enkel knälång så de e inga bekymmer för egen del.
Vad det gäller pump så finns det ju de banden du pratat om tidigare att sätta runt benet, finns även sånna att ha runt midjan (kan vara bra om man har kläder utan fickor) Det går även att sätta pumpen i bh på sidan under armen, eller mellan brösten lite beroende på byst och klänning.
Tänk på att det finns många längder på slangar och det borde inte va några problem att få några extra långa till en sån här dag! blir det en längre slang kanske du kan tejpa fast den på några ställen. Ska du ha den på benet kan du ju trä en tubifast över slangen så hakar du inte i någonstans, utan det ligger tätt mot kroppen (å de är ju vita så de syns inte) En del pumföretag delar nog ut lite tillbehör gratis (de som gör bs mätar gör ju det i alla fall) så kolla olika pumpföretag om du inte får något av din dia.ssk. Och du behöver ju inte bara vända dig till ditt pumpföretag, låssas att du är lite sugen på att byta pump så kommer de ösa grejer över dig *hehe*
www.rubinmedical.se/&Show=(4)&prod=203378&intShow=prodcard
www.rubinmedical.se/&Show=(4)&prod=203024&intShow=prodcard
Här är två saker jag hittade hos enda stället jag kollade, borde finnas lika mycket hos andra företag
Lycka till!!