• Jaget

    Någon som har tips/bilder på snygga bröllopsskor?

    Tycker mest att det bara finns tantiga skor på nätet?

  • Svar på tråden Någon som har tips/bilder på snygga bröllopsskor?
  • SaraJoakim

    Jag vet inte vad jag ska ha för skor på själva festen, men när jag gifter mig i kyrkan ska jag nog ha ett par silver skor med stenar på som jag fick av min "värdformor" från när jag var nanny i USA.
    På min avskedsfest efter 2 år tillsammans fick jag dem och så sa hon (föreställ dig en glammig typisk modegalen american grandma);

    "Det här har jag hittat till dig! När jag har en dålig dag eller när jag bara vill känna mig extra lady & princess like, så går jg upp till min garderob och provar något som jag tycker mycket om. Något festligt du vet. Så när du är hemma i Sverige igen och är ensam, ledsen, bara har tråkigt och saknar oss - eller en riktigt bra dag - så ska du sätta på dig dom här, and you'll be a princess!"

    När jag gick igenom min garderob när jag flyttade in med min fästman och höll i skorna så bara slog det mig; "dom här skorna ska jag ha när jag gifter mig! Dom betyder något och hon kommer bli så glad!! Mina fötter kommer DÖDA mig men vilken prinsessa jag kommer bli!"

    Jag vet att farmor kommer bli jätteglad när jag berättar det för henne, jag hade dessutom inte hittat "The moment" att ha skorna på, så de är aldrig använda! De kommer invigas på min bröllopsdag :D

    De här hjälper dig nog inte så mycket, men vad jag vill säga är nog att för mig sa det bara <BAM! This is it!> och du kommer hitta dina skor nya eller gamla, vita svarta eller färgglada, höga eller låga, boots eller stilett - Dina skor finns där, Lycka Till! :D 

  • SaraJoakim

    Btw, det är höga stilett klackar, hela skon är i silver, rem över tårna med strass, rem runt fotleden och sen på den breda hårda delen över klacken och sen på den hårda delen ner mot sulan vid tårna sträcker sig ingraverade blommor med stälk som är lite strassdekorerade typ. Det låter kanske väldigt, men skon är väldigt liten, nätt och söt :)

  • Anneli256


    .
    Dessa ska jag ha. Dock lägr e klack. Passar perfekt till min klänning beställde från dreambride. Bra service och snabb leverans. Jag vet inte vad du tycker är tantigt.. men personligen så tycker jag inte dessa är det. Finns massor snygga skor där man kan välja både färg och höjd på klacken. Finns någon annan TS här på forumet som också handlar om skor och där har man valt väldigt olika modeller..en del har valt lite festligare höga skor i någon färg...vilket också kan vara ett alternativ om man så önskar. Jag ville dock ha en lite mer "traditionell" brudsko
  • Monica89
    Skor - Wildflower: Celeste | Yttersidan av skon

    Wildflower celeste heter det. Ska jag ha, är helt underbara! har provgått lite i mina och verkar vara sköna för att vara finskor också!
  • Syllis 2012

    Jag köpte min på nätet på danshopen.nu i deras webshop i kategorin bröllop.Sen klickade jag på outlet där hittade jag min skor :)

  • aniara

    Det är ju lättare att tipsa om du säger vad för typ av sko du letar efter!

    Själv kände jag att jag ville ha ett par skor av bra kvalitet som jag har användning för även efter bröllopet. Inget slit och släng alltså. Det gjorde att alla vita (satin-)pumps gick bort. Dessutom skulle de inte ha för hög klack och de skulle vara hyfsat bra för fötterna så att man orkar en hel dag. Skorna jag har köpt, efter en lång tids letande, är ett par nätta pumps med 4,5 cm kilklack och rund tå, gammelrosa (matchar min bukett) med påsydda blommor, i läder och med stötdämpande sula.

  • Jaget

    Jag gillar lite modernare skor som, precis som du aniara, jag tänker att man kan ha annars också. Klassiska bröllopsskor känns svåra att ha vid andra tillfällen. 

    Så egentligen. Helt vanliga vita pumps eller nåt :) 

  • aniara

    Okej :) Har du kollat de "vanliga" svenska nätbutikerna, t.ex. Brandos, Heppo och Nelly? Framför allt Brandos tycker jag har en väldigt bra sida med bra sökfunktion och stort utbud.

Svar på tråden Någon som har tips/bilder på snygga bröllopsskor?