• Nikkita

    Foto till teckning, hur gör man?

    Hej på er alla kunniga personer Skrattande

    Har sett i trådar att man kan göra om ett foto till en tecknad bild i något datorprogram. Men eftersom jag är helt lost när det kommer till datorer (har inga program för detta på datorn vad jag vet) så behöver jag nu hjälp...

     

    Detta är bilden jag skulle vilja ändra till tecknad. Men hur gör jag? Vad behöver jag för program? 
    Någon som vet & kan hjälpa mig med detta?

    Tänkte nämligen ha den i vårt festhäfte, tycker att det är roligare än fotot rakt upp & ner. Den flyter dessutom in bättre med allt annat som tecknad Flört 

    Blir jätte glad om någon kan/vill/orkar hjälpa mig att få rätt på detta!!!  

    Altså typ i denna stilen Tecknad Tommy bara för att vis avad jag menar.  

  • Svar på tråden Foto till teckning, hur gör man?
  • CoG

    Det är lite svårt att hitta en exakt likhet med bilden du lagt in, det finns flera olika sätt att förvränga en bild.

  • Sara 120707

    Finns otroligt många sätt att göra det på så det är lite svårt när man inte vet exakt vad du är ute efter

  • Nikkita

    Tack så mycket för hjälpen Solig
    Så snälla ni är!!! 
    Sara 120707: Har du gjort detta i Photoshop eller är det ett annat program? 

  • Sara 120707
    Nikkita skrev 2012-05-06 22:02:41 följande:
    Tack så mycket för hjälpen Solig
    Så snälla ni är!!!
    Sara 120707: Har du gjort detta i Photoshop eller är det ett annat program?
    photoshop har bara gått in i filter och testat runt lite
  • Nikkita
    Joli84 skrev 2012-05-07 15:31:47 följande:
    Testade lite olika färger =)

     


    Va häftigt :) Önskar att jag visst hur man gör detta!!! Tusen tack för hjälpen :D Är verkligen jätte tacksam att ni anstränger er för att hjälpa till <3

Svar på tråden Foto till teckning, hur gör man?