• Daniela531

bröllopsfesten vid annat datum.

önskar gärna tips från er som gift er/ eller ska gifta er men ha festen i efterhand...
    vi gifter oss på midsommarafton och firar med närmaste släkten den dagen,helgen därpå har vi bröllopsfesten för alla vännerna...

önskar gärna massa tips på hur jag ska få till en bra bröllopsfest,ingen av oss är särskilt intresserade av traditionell bröllopsfest därför har vi inte ens funderat på detta med dukning och allt annat som ska ske den kvällen...  så om någon där ute vill dela med sig av ideer och tips så tar jag gärna emot dem...

• Svar på tråden bröllopsfesten vid annat datum.
  • Krystal

Vi funderar också på att ha det lite så, eftersom vi är ifrån olika delar av landet så är våra vänner och släktingar lite utspridda. En tanke är att den ena sidan får vara med vid vigsel..och kanske något litet efter med kaffe och tilltugg medan dom andra får senare vara med på en liten mer fest...inget avancerat..men lite mer mat och dryck...

• Mandelmassa

Vi kommer oxå ha det uppdelat, med vigsel för närmsta familj en dag och fest för vänner en annan. Vi tänkte ha lite avslappnat med buffe och dricka, kanske köra på coctailtema för att få lite feststämning men inte för strikt, vara utomhus och bara umgås. Jag tror man får tänka lite mer fest fest och inte bröllopsfest...

• Krystal

Eftersom då inte " min halva" inte kan se (eller kan och kan, klart dom får komma om dom har möjlighet, men det är inget jag kräver) själva vigseln så tänker jag be någon ifrån m2b sida (med lite filmvana )att låna våran filmkamera och filma en del under vigseln. (speciellt jag-tager-du:andet) Och sen kan jag redigera ihop det till en dvd film som vi kan visa när vi åker till min sida av landet och har fest där, (då jag vet att det finns tillgång till en storbilds-TV i lokalen..)

Svar på tråden bröllopsfesten vid annat datum.