• Bröllopstokig

    Tråden för oss som ska vara tärnor!!!

    Jag har fått den stora äran att vara tärna på min bästa vänns bröllop och tänkte kolla om det finns fler här inne som också ska vara tärnor och som vill snacka och utbyta erfarenheter?


    Bröllopet är först juni 2013 så vi har mycket tid kvar men åh vad roligt det ska bli!

  • Svar på tråden Tråden för oss som ska vara tärnor!!!
  • Triton77

    Jag har också haft äran att vara tärna på min bästas vänns bröllop...dock är det 2 år sedan men jag kan kankse komma med något tips eller om du undrar något.

  • Bröllopstokig
    Triton77 skrev 2012-05-05 13:47:40 följande:
    Jag har också haft äran att vara tärna på min bästas vänns bröllop...dock är det 2 år sedan men jag kan kankse komma med något tips eller om du undrar något.

    Underbart!!!


    Min vän och jag bor tyvärr 25 mil ifrån vvarandra men vi pratas vid nästan varje dag. Hoppas bara att hon känner att hon får hjälp av mig med det hon önskar trotts att jag bor en bit bort.

  • sollan

    Jag stod brud för 3 veckor sedan och svågern blev så sugen på eget bröllop så han veckan efter friade till min syster så nu ska jag vara hennes tärna nästa år,troligtvis i Maj men de har inte bestämt datum ännu...spännande.


    Fru Olsson sedan 120414 <3
  • Bröllopstokig
    sollan skrev 2012-05-05 16:05:04 följande:
    Jag stod brud för 3 veckor sedan och svågern blev så sugen på eget bröllop så han veckan efter friade till min syster så nu ska jag vara hennes tärna nästa år,troligtvis i Maj men de har inte bestämt datum ännu...spännande.
    Fru Olsson sedan 120414 <3

    Grattis till bröllopet!


    min vän ska gifta sig den 20 juli 2013 (om jag mins rätt;) De har bokat präst o lokal. Tanken från början var att de skulle gifta sig den 29 juni då de varit tillsammans i 10 år men då hade deras präst semester o de ville gärna ha honom. Och eftersom de hade bokat prelle tyckte de att det var lika bra att boka lokal också;) Tom tärnklänningen är redan inköpt, bruden var väldigt noga med vad hon ville at tjag skulle ha så när vi sprang över en till ett mycket förmånligt pris så slog vi till;) Så nu gäller det att jag inte går upp i vikt;) mohaha

  • sollan

    Idag är det 1 år kvar tills jag ska stå tärna...haha ;)


    Känns länge dit men vet av egen erfarenhet att 1 år går fort då jag själv för 1 år sedan längtade till denna våren och ja nu är jag redan Fru :)


    Fru Olsson sedan 120414 <3
  • Star03

    Vilken skoj trådstart, jag behöver alla tips jag kan få :)

  • sollan

    Har ni andra några planer på något speciellt ni skall göra på bröllopsdagen?


    Lekar?


    Tal?


    Dikt?


    Möhippan? Ska ni fixa det och vad tänker ni i såfall ordna?


    Fru Olsson sedan 120414 <3
  • Bröllopstokig
    sollan skrev 2012-05-15 23:59:11 följande:

    Har ni andra några planer på något speciellt ni skall göra på bröllopsdagen?


    Lekar?


    Tal?


    Dikt?


    Möhippan? Ska ni fixa det och vad tänker ni i såfall ordna?


    Fru Olsson sedan 120414 <3
    Ja något tal kommer jag att hålla och så möhippan vill jag vara delaktig i och se till att bruden får en sån som hon vill ha!!! Hon vill inte ha någon "skämma ut sig dag"
  • jojanna

    Har fått äran att vara tärna på två bröllop. Min syster gifter sig om en månad och min bästa vän gifter sig i juli 2013 {#emotions_dlg.flower}
    Fokuserar just nu enbart på systers bröllop, möhippan är nästan färdig planerad och har lite börjat fundera på tal på bröllopet. Har inte bestämt mig ifall jag vill hålla ett småroligt tal eller ett rörande tal.
    Var och shoppade tärnklänningar igår Solig snart så!

Svar på tråden Tråden för oss som ska vara tärnor!!!