• Tinzi

peppa mig nu...

Ska bli dåligt väder nästa lördag då vi gifter oss utomhus....mamma och pappa kommer på var sin del (vigseln pappa, mamma-festen) då de inte pratar m. varandra sedan 31 år.

Ena syrran kommer inte då vi inte har kontakt, hon som ska sjunga vill inte sjunga utan gitarissten och han dök aldirg upp på repet (en bekant)  så nu blir det ingen sång...Klänningen är felsydd och fortfarande för lång, lägenheten där släktingarna från spanien ska sova totalrenoveras och blir klar dagen innan och vi kommer få städa byggdamm och rensa, pimpa lokal och slita ut oss...
    gäster har taknat nej förra veckan då de hellre springer göteborgsvarvet ocgh går på¨dop d eblev bjudna på i slutdet av april fast de tackade ja för 3 månader sedan...det bara fortsätter. så festprogrammet och bordspleceringens stä'mmer inte som jag tryckte för 2 veckor sedan :(

Det fattas 1000:- på vår budget, och den kan vi inte göra mindre, ska redan laga ALL mat själv till 70 personer.
    HAR INGEN att låna av och allt sparande är redan upphandlat till bröllopet.

SKA DET vara såhär? *urk*

• Svar på tråden peppa mig nu...
  • vinterfrost

Kan kanske inte ge någe vidare pepp. Men jag håller tummarna att allt löser sig till det bästa! O på själva dagen försök njut av dig o din m2b för det är eran dag oavsett.. Trist att din mamma o pappa inte kan ta sig i kragen o hålla sams för et ända litet tillfälle som ändå är stort! De behöver ju inte prata med varandea o med 70 gäster ska väl det inte vara så svårt! Era andra vänner som hellre springer lopp än gå på bröllop verkar onte ara något o vänga i granen.. Kram i massa iallafall

• vinterfrost

Jösses så illa jag stavar.. Skyller allt på telefonen!

• Tinzi
    vinterfost skrev 2012-05-04 21:14:23 följande:
    Jösses så illa jag stavar.. Skyller allt på telefonen!
    näe och de blir inte bjudna på ngt mer av oss kan jag lova :( mamma och pappa kan tyvärr inte ses alls, har gråtit och tjatat men det går bara inte :(

Mest ledsen över sången, vi har borgerlig vigsel som ta rmax 4 min, och ville ha ngt mer...jaja :( hoppas på sol nu då iaf :)
  • vinterfrost

Det är SÅ tråkigt att föräldrar inte kan va i samma rum efter SÅ många år! Speciellt för sin dotters skull. Men men hoppas någon filmar så din mamma får se vigseln i efterhand iallafall. Varför dök inte gitarristen upp? Kan de inte repa en sväng i veckan? Håller tummar tår o tassar för sol!!

• Tinzi
    vinterfost skrev 2012-05-04 21:39:00 följande:
    Det är SÅ tråkigt att föräldrar inte kan va i samma rum efter SÅ många år! Speciellt för sin dotters skull. Men men hoppas någon filmar så din mamma får se vigseln i efterhand iallafall. Varför dök inte gitarristen upp? Kan de inte repa en sväng i veckan? Håller tummar tår o tassar för sol!!
    ja det är trist, nej han har nu åkt på jobb utomlands och kommer hem dagen innan och då kan inte hon då hon jobbar kväll :(

men men...det blir som det blir...sååå trist bara!
  • PiaCarina

Kan ni inte ha musik ändå, utan att hon sjunger live? Kan man ha "er" låt på stereo eller spellista att lyssna till i anslutning till vigseltalet? Min erfarenhet är, att många gånger en person sjunger och det är många gäster kan det vara svårt att höra sången..Om ni gifter er utomhus, ta hjälp av en bandspelare el dyl, för att förstärka vigselceremonin, det kan bidra mycket för stämningen, och det är inte alltid det blir finast med en solist..

Eller varför inte ha en låt som "ingångsmusik", en låt ni gillardå ni kommer och går mot själva vigselplatsen, så är det en borgerlig vigselceremoni, när vigseltalet är slut, lyssnar ni till ytterligare en låt på cd/spotify..Provtesta först så teknikaliteterna funkar ;)
    Får du hjälp av någon att laga maten? Om du själv lagar maten, kan någon annan städa ur lägenheten? Gör allt ni kan för att ni ska kunna ta det något så när lugnt innan bröllopsdagen, annars är risken stor att ni inter njuter ett dugg, och det blir inte kul...
    Lycka till!!

• Tinzi
    PiaCarina skrev 2012-05-05 23:46:27 följande:
    Kan ni inte ha musik ändå, utan att hon sjunger live? Kan man ha "er" låt på stereo eller spellista att lyssna till i anslutning till vigseltalet? Min erfarenhet är, att många gånger en person sjunger och det är många gäster kan det vara svårt att höra sången..Om ni gifter er utomhus, ta hjälp av en bandspelare el dyl, för att förstärka vigselceremonin, det kan bidra mycket för stämningen, och det är inte alltid det blir finast med en solist..

Eller varför inte ha en låt som "ingångsmusik", en låt ni gillardå ni kommer och går mot själva vigselplatsen, så är det en borgerlig vigselceremoni, när vigseltalet är slut, lyssnar ni till ytterligare en låt på cd/spotify..Provtesta först så teknikaliteterna funkar ;)
    Får du hjälp av någon att laga maten? Om du själv lagar maten, kan någon annan städa ur lägenheten? Gör allt ni kan för att ni ska kunna ta det något så när lugnt innan bröllopsdagen, annars är risken stor att ni inter njuter ett dugg, och det blir inte kul...
    Lycka till!!
    Hej! Vi har bestämt att det vi kan göra som är minst krångligt är att gitarissten fortsätter spela ett stycke medans vi kommit fram i nån-några minuter för att förlänga det lite , att han inte slutar spela tvärt så fort vi kommer fram alltså. Det är iaf något :)

Vi har sedan anlitat städfirma till lägenheten till kusinen från spanien, vi kommer ändå få göra en hel del, men slipper damma, skura och ta badrum och kök. "bara" att handla åt dem (de kommer m. sent flyg m. hungriga barn) och tvätta lakan/handdukar och bädda fint. Så blir lite mindre iaf :) Blivande är där ikväll för att röjja lite hos bror sin, blir nog bra detta, men vi har fullt upp varje dag fram tills lördag...
  • Strawberry

Även om det inte blir som ni har tänkt er så kommer det att bli en riktigt bra dag som ni får fira med människor som älskar er och vill vara där för er. Försök att komma ihåg att det inte finns något rätt eller fel när det gäller bröllop och det är bara du och dn blivande som kan veta hur "de skulla ha varit". Lycka till och jag håller tummarna för strålande sol på lördag!!  

• Joli84

Pepp pepp!
    Tänk på resten av gästerna som inte surar och tackar nej i sista stund och som verkligen ser fram emot att få vara del av er speciella dag! Tänk vad speciellt att ni ska få gifta er med varandra, tänk om solen kommer spricka upp precis när ni säger "ja" eller vad ni kan skratta åt att himlen öppnade sig precis när ni skulle kyssas! Tänk vad fina ni och alla gäster kommer vara! Och vad roligt ni kommer att ha på festen efter när alla släpper loss!

Det känns tungt när motgångar lägger sig på hög men upp med hakan! De är inte lika illa om man ser dem var för sig. Det är din mamma och pappas förlust att de inte kan vara sams, men de kommer ju ändå, på var sitt sätt! De som valde bort er i förmån för något annat är väl lika bra att de inte kom, de var ju ändå inte så intresserade tydligen. Ni hinner fixa klänningen! Det är ju en hel vecka kvar och kusinen från spanien kommer nog inte bry sig om lägenheten är i toppskick, de är nog glada för en liten semester i Sverige! Dessutom är de nog tacksamma att de slapp ordna med hotell! Och musiken verkar ju ordna sig den med!

Lycka till! KRAM

• Tinzi
    Strawberry skrev 2012-05-07 12:30:49 följande:

Även om det inte blir som ni har tänkt er så kommer det att bli en riktigt bra dag som ni får fira med människor som älskar er och vill vara där för er. Försök att komma ihåg att det inte finns något rätt eller fel när det gäller bröllop och det är bara du och dn blivande som kan veta hur "de skulla ha varit". Lycka till och jag håller tummarna för strålande sol på lördag!!  

tack, rar du är! Bra skrivet, är ju faktiskt så, de vet ju inget annat än det som sker :)
    Joli84 skrev 2012-05-07 13:28:14 följande:
    Pepp pepp!
    Tänk på resten av gästerna som inte surar och tackar nej i sista stund och som verkligen ser fram emot att få vara del av er speciella dag! Tänk vad speciellt att ni ska få gifta er med varandra, tänk om solen kommer spricka upp precis när ni säger "ja" eller vad ni kan skratta åt att himlen öppnade sig precis när ni skulle kyssas! Tänk vad fina ni och alla gäster kommer vara! Och vad roligt ni kommer att ha på festen efter när alla släpper loss!

Det känns tungt när motgångar lägger sig på hög men upp med hakan! De är inte lika illa om man ser dem var för sig. Det är din mamma och pappas förlust att de inte kan vara sams, men de kommer ju ändå, på var sitt sätt! De som valde bort er i förmån för något annat är väl lika bra att de inte kom, de var ju ändå inte så intresserade tydligen. Ni hinner fixa klänningen! Det är ju en hel vecka kvar och kusinen från spanien kommer nog inte bry sig om lägenheten är i toppskick, de är nog glada för en liten semester i Sverige! Dessutom är de nog tacksamma att de slapp ordna med hotell! Och musiken verkar ju ordna sig den med!

Lycka till! KRAM
    Tusen tack för de fina orden! De hjälpte kan jag lova :)
  • sabz
    Tinzi skrev 2012-05-04 21:22:40 följande:
    näe och de blir inte bjudna på ngt mer av oss kan jag lova :( mamma och pappa kan tyvärr inte ses alls, har gråtit och tjatat men det går bara inte :(

Mest ledsen över sången, vi har borgerlig vigsel som ta rmax 4 min, och ville ha ngt mer...jaja :( hoppas på sol nu då iaf :)
    Du vet att regn ger tur på ens bröllopsdag ;)
  • Tinzi
    sabz skrev 2012-05-07 14:04:34 följande:
    Du vet att regn ger tur på ens bröllopsdag ;)
    haha ja precis!
    såg dock väderprognosen nu, den har förb'ttrats , 11 grader och sol :) får hoppas det inte vänder nu bara :)

Sen har min väninna som skulle sjunga kommit på den briljanta idéen att hennes moster som kan spela gitarr skall spela med henne, mostern är min mammas bästa väninna så allt har löst sig!

BARA lägenheten som kusinerna skall bo i nu som kanske inte blir färdig (badrumsrenovering av firma)

men håller tummarna för detta och att min stukade fot blir bättre så jag kan gå i klackarna och slipper hålla upp klänningen som annars blir för lång ;)
  • Chicita

Vet du...
    Jag kände på slutet innan vårat bröllop att "faan vi ställer in hela skiten!"...
    Det kändes mest jobbigt, hur skulle jag hinna allt? Jag var inte supernöjd med klänningen, jag hade fått göra en nödlösning då jag ju ändrat i mönstret och det sket sig lite...
    Skorna som jag hade gått in under lång tid började gå sönder och jag försökte laga dom med superlim Tungan ute 

Tårtan sket sig ju totalt så där i elfte timmen och det blev en nödlösning...
    Dom kom på att vi inte fick servera alkohol i lokalen 2 dagar innan, trots att vi pratat om vår mobila bar och frågat om dom hade bra vinglas till middagsserveringen (men vi struntade i förbudet faktiskt, dom hade haft ett år på sig att kommentera när vi pratade om alkohol i någon form) och dom kom ju också på dagen innan att vi inte skulle få tillgång till lokalen förrän lördag morgon. Fast dom lovat tillgång redan på fredag förmiddag först (efter lite bråk på torsdag kväll så fick vi löfte om att komma in fredag kl 19.00 - bättre än inget men jag blev ju inte mindre stressad av det)...
    En hel familj hoppade av dagen innan för att hon mådde så dåligt när hon var höggravid - men det var inga problem att gå på kalas dagen efter...
    osv osv...

Men...
    Just för att det kändes så skit innan och jag var sönderstressad på gränsen till sammanbrott så blev dagen helt underbar. Alla småsaker som inte blev exakt som jag tänkt, drunknade i det här som hänt innan.
    Jag kunde liksom släppa ifrån mig saker som jag inte trott att jag skulle klara av att göra tidigare och allt blev bra i slutänden.

Jag tror att man kanske får en bättre dag till och med eftersom man haft så många motgångar.
    Så när man står där så är det en lättnadskänsla också. Det är liksom över, huset står kvar och inget gick katastrofalt fel, man är ju faktiskt gift till den man älskar.
    Och sen spelar inget annat någon roll Solig 

• Tinzi
    Chicita skrev 2012-05-07 20:46:59 följande:
    Vet du...
    Jag kände på slutet innan vårat bröllop att "faan vi ställer in hela skiten!"...
    Det kändes mest jobbigt, hur skulle jag hinna allt? Jag var inte supernöjd med klänningen, jag hade fått göra en nödlösning då jag ju ändrat i mönstret och det sket sig lite...
    Skorna som jag hade gått in under lång tid började gå sönder och jag försökte laga dom med superlim Tungan ute 

Tårtan sket sig ju totalt så där i elfte timmen och det blev en nödlösning...
    Dom kom på att vi inte fick servera alkohol i lokalen 2 dagar innan, trots att vi pratat om vår mobila bar och frågat om dom hade bra vinglas till middagsserveringen (men vi struntade i förbudet faktiskt, dom hade haft ett år på sig att kommentera när vi pratade om alkohol i någon form) och dom kom ju också på dagen innan att vi inte skulle få tillgång till lokalen förrän lördag morgon. Fast dom lovat tillgång redan på fredag förmiddag först (efter lite bråk på torsdag kväll så fick vi löfte om att komma in fredag kl 19.00 - bättre än inget men jag blev ju inte mindre stressad av det)...
    En hel familj hoppade av dagen innan för att hon mådde så dåligt när hon var höggravid - men det var inga problem att gå på kalas dagen efter...
    osv osv...

Men...
    Just för att det kändes så skit innan och jag var sönderstressad på gränsen till sammanbrott så blev dagen helt underbar. Alla småsaker som inte blev exakt som jag tänkt, drunknade i det här som hänt innan.
    Jag kunde liksom släppa ifrån mig saker som jag inte trott att jag skulle klara av att göra tidigare och allt blev bra i slutänden.

Jag tror att man kanske får en bättre dag till och med eftersom man haft så många motgångar.
    Så när man står där så är det en lättnadskänsla också. Det är liksom över, huset står kvar och inget gick katastrofalt fel, man är ju faktiskt gift till den man älskar.
    Och sen spelar inget annat någon roll Solig 
    Sicka kloka ord!
    Då hoppas vi på det :) tack!!
  • vinterfrost

Imorgon är det DIN dag! Vare sig det regnar, snöar eller är sol (vilket jag hoppas på) så är det din och din blivandes dag och jag önskar er en fin dag

• Tinzi
    vinterfost skrev 2012-05-11 22:00:50 följande:
    Imorgon är det DIN dag! Vare sig det regnar, snöar eller är sol (vilket jag hoppas på) så är det din och din blivandes dag och jag önskar er en fin dag
    tak rar du är! Den blev toppen! :)
  • vinterfrost
    Tinzi skrev 2012-05-13 14:54:17 följande:
    tak rar du är! Den blev toppen! :)
    Härligt! o GRATTIS! {#emotions_dlg.flower}
  • Cosy

Åh , vad glad du ser ut på din nya bild

We did it on DreamHack. Geeky love
  • Tinzi

Ja det var en jätte bra dag!! Lite krångel skurar mm men vi var lika glada för det :))))

Svar på tråden peppa mig nu...