• ullie

    Gemensam sång, borgerlig vigsel

    Vi ska gifta oss borgerligt i sommar och ska ha en vigsel som är ganska traditionell med utan de religiösa inslagen. Min pappa ska föra mig fram, vi ska ha solosång, vi ska byta ringar och läsa bröllopslöften. Många tror att en borgerlig vigsel måste ske i rådhuset och vara över på 30 sekunder :)

    Det jag undrar över är gemensam sång i likhet med psalmer man sjunger i kyrkan. Vår musiker frågade oss om det senast och vi sa nej direkt för det kändes så självklart att det hörde till kyrkan, men så var jag på dop i helgen och insåg att det blir en viss känsla med "allsång". Så undrar om någon annan gjort något liknande? Och vilka låtar som skulle passa, som inte har religiös text.  

  • Svar på tråden Gemensam sång, borgerlig vigsel
  • SkövdeSophie

    Jag har förrättat många vigslar på mer traditionellt sätt, med solosång osv. Men inga har haft gemensam sång. Kan nog vara ett fint inslag. Mitt tips är att välja en sång som många kan och känner igen.

  • Lommila1

    ja de e ju alltid trevligt med allsång.  säkrast att köra nån som alla borde kunna...Dock tycker jag nog ni skall trycka upp texten på programblad isf... annars kan det bli tyst .. fast alla borde kunna texten:D

    Svårt då det endå borde vara lite pampigt och inte idas sommarvisa
    kanske ngt i stil med;
    Änglamark
    en gång jag seglar i hamn
    ta mig till havet
    En kväll i juni
     jag gungar på högsta grenen ( insperation saltkråkan;))
    Love me tender
    calle schewens vals

Svar på tråden Gemensam sång, borgerlig vigsel