• mirre0­1
    Äldre 3 May 23:50
    3892 visningar
    12 svar
    12
    3892

    billig elegant buffe att fixa sj, samt lokaler i eskilstuna ?

    jag har en fråga om någon kan hjälpa mej med vilka lokaler som är billiga och någorlunda centrala i eskilstuna som passar för bröllop hat kikat på kvarnstugan men den är otroligt dum att möblera pga av stora cement pelare,


    jag undrar oxå vad man kan hitta på till buffee som skall va lätt att laga hemma och vämra upp i lokal för min mamma står lite i en vändzoon :(

  • Svar på tråden billig elegant buffe att fixa sj, samt lokaler i eskilstuna ?
  • Emelie­Karlss­on
    Äldre 4 May 09:02
    #1

    Måste det promt vara varmt? Annars går det ju att ha kallskuret (ska vi ha) och det kan man fixa upp till ett par dagar innan med fördel :)

  • viqueu­r
    Äldre 4 May 09:50
    #2

    odd fellow är det många som väljer.

  • mirre0­1
    Äldre 4 May 18:39
    #3
    EmelieKarlsson skrev 2012-05-04 09:02:40 följande:
    Måste det promt vara varmt? Annars går det ju att ha kallskuret (ska vi ha) och det kan man fixa upp till ett par dagar innan med fördel :)
    nej absolut inte varmskuret :) kallskuret går otroligt bra det med, vad har ni planerat att ha för kallskuret 
  • mirre0­1
    Äldre 4 May 18:40
    #4
    viqueur skrev 2012-05-04 09:50:06 följande:
    odd fellow är det många som väljer.
    vi kikade oxå på odd fellow med det är en otroligt trång liten lokal med över våning och ja vill gärna ha alla gäster på samma plats så det inte blir grupperingar och sedan är lokalen ohyggligt dyr om man vill ha övervåning och det finns ingen plats att dansa och ha borden kvar, man måste då möblera om efter middag :(
  • Äldre 4 May 19:37
    #5

    Jag har varit på bröllop på odd fellow och tyckte det var jättemysigt. Dom hade middagen i ena rummet sedan dans och bar i det andra (minns bara två rum på öervåningen) Sedan fanns det ju en rätt stor balkong också. Tyckte det var rätt skönt att kunna röra sig lite men det kändes inte som om det blev för uppdelat eller så.

  • queene­mma
    Äldre 4 May 20:37
    #6

    Vi har hyrt kvarnstugan.. hört massa possitivt om just den lokalen plus att vi ville ha lite avsides men ändå rätt nära stan :)

  • Äldre 5 May 10:21
    #7

    I denna tråden finns det lite tips på kall buffe mat :)
    www.brollopstorget.se/Forum-1-15/m4158621.html

  • SannaV
    Äldre 5 May 14:11
    #8

    TS: Hur många gäster ska ni ha?

  • mirre0­1
    Äldre 5 May 19:42
    #9

    vi kollade kvarn stugan idag, och vi tar beslutet att vara där :) trots att jag får köpa tallrikar och glas och allt, men det är underbart vackert och många fina minnen, vi kommer att vara 50 gäster på vigsel samt fest


     


    tack för alla svar super kul att folk delar med sig :)

  • Solsti­ce
    Äldre 5 May 20:28
    #10

    Vi ska ha kycklingfilé som vi penslar med lite soja & honung som vi blandar ihop och strör över sesamfren. Funkar att servera kallt. Fläskytterfile som också serveras kall samt lite olika salamikorvar.

  • mirre0­1
    Äldre 5 May 22:26
    #11

    det lät gott


    Solstice skrev 2012-05-05 20:28:33 följande:
    Vi ska ha kycklingfilé som vi penslar med lite soja & honung som vi blandar ihop och strör över sesamfren. Funkar att servera kallt. Fläskytterfile som också serveras kall samt lite olika salamikorvar.
  • Solsti­ce
    Äldre 6 May 20:26
    #12
    mirre01 skrev 2012-05-05 22:26:52 följande:
    det lät gott
    Jättelätt då kycklingen sköter sig själv i ugnen också!
Svar på tråden billig elegant buffe att fixa sj, samt lokaler i eskilstuna ?