• Äldre 3 May 22:00
    3053 visningar
    10 svar
    10
    3053

    Tipsa mig om Sicilien

    Är det någon som varit på Sicilien och som kan tipsa om bra, prisvärda hotell? Vi tänkte åka v.31, och jag funderade på Taormina. Är det "bäst" eller ska man bo någon annanstans?
    Vad bör man inte missa på Sicilien - och vad ska man undvika? Är det bäst att boka flyg och hotell sjäv via tex Ticket, eller ska man satsa på charter?


  • Svar på tråden Tipsa mig om Sicilien
  • Äldre 5 May 09:58
    #1

    *puff puff*


  • Jonkne
    Äldre 5 May 12:01
    #2

    Åh..vilken bra länk! Vill gärna ta del utav alla goda tips.
    Vi flyger till Trapani om en dryg vecka Skrattande  sen hyr vi bil och vårt första stopp är Pelermo.
    Har tyvärr ingen koll på hotellen men vi har blivit tipsade om att åka till San vito lo capo som tydligen ska vara jätte fint.

  • Jonkne
    Äldre 7 May 17:43
    #3

    *puff*

  • Äldre 8 May 07:41
    #4

    Hur är prisnivån på Sicilien? Velar nu mellan Giardini Naxos och Taormina... Någon som vet vad linbanan kostar, och om det går att promenera ner till stranden?


  • Äldre 8 May 07:47
    #5

    Jonkne - låter mysigt! Hur flyger ni då? Har ni bokat resan själva?


  • Drömbr­öllop1­2
    Äldre 8 May 22:01
    #6

    Varit där flera gånger :)

  • Äldre 9 May 07:29
    #7

    Har du några tips? :) vilket är bästa hotellet?


  • Jonkne
    Äldre 9 May 09:31
    #8
    Fröken Söt skrev 2012-05-08 07:47:04 följande:
    Jonkne - låter mysigt! Hur flyger ni då? Har ni bokat resan själva?
    Vi flyger med Ryan air och en hyr vi bil via dom för att ta oss runt. Vi har bokat själva Glad
    Så jag hoppas allt löser sig, känner att allt fokus har vart på bröllop och jobb så resan känns lite "oplanerad" men det känns skönt att inte ha så mycket planerat och förväntningarna hålls med det ner så då kan det juh inte bli annat än bra...ha,ha....hoppas jag.
  • Äldre 9 May 11:25
    #9

    Det blir säkert kanon! du får uppdatera med en reseberättelse när ni kommer hem. :) Någon som kan tipsa om hotell i Taormina? Balkong och pool är ett krav. Priserna är rätt saftiga så jag går gärna på rekommendationer. :)


  • Jonkne
    Äldre 22 May 20:42
    #10
    Fröken Söt skrev 2012-05-09 11:25:12 följande:
    Det blir säkert kanon! du får uppdatera med en reseberättelse när ni kommer hem. :) Någon som kan tipsa om hotell i Taormina? Balkong och pool är ett krav. Priserna är rätt saftiga så jag går gärna på rekommendationer. :)
    Åhhh!! Vi kom hem i natt efter 1 vecka på Sicilien, vi har haft det sååå härligt!
    Vi var i Palermo 2 dagar innan vi följde kusten upp mot San vito lo capo där vi fastande :o) Underbart ställe om man tycker om god mat och fin strand.

    Kan bara säga att maten är såååå god fy vad vi har ätit mycket mat denna resa....ha,ha....det lilla man lyckats gå ner innan bröllopet är tillbaka.

    Hoppas ni får underbar resa, njut! Ett litet tipps kan vara att ha med ett lexikon....inte många som pratar annat än Italienska :o)

    Priserna på mat är typ som hemma och hotellen låg mellan 500-1000:- per natt gick ofta att pruta lite ;o)

    Längtar tillbaka!
Svar på tråden Tipsa mig om Sicilien