• Fjällen2010

    Färgtema brunt

    Gifter oss i Februari och tänkte ha temat snöå is med färgerna vitt, silver och insalg av brunt.

    Någon som har några förslag på vad man kan göra?? 

  • Svar på tråden Färgtema brunt
  • Doofie

    Vi tänkte ha precis samma färgtema ;) gifter oss också i februari haha. Men vi har lite mer rustikt woodlandtema. Men jag har fudnerat på att dekorera med ormhassel på borden, så kan man hänga "kristaller" i grenarna. Eller spraya med fejksnö. Har också funderat på att ta in kottar (lite större variant) och de kan sprayas med snö eller silverfärg. Såg någon som hade flytljus och under dem kottar i vattnet.








     
  • Fjällen2010
    Doofie skrev 2012-05-04 09:46:50 följande:
    Vi tänkte ha precis samma färgtema ;) gifter oss också i februari haha. Men vi har lite mer rustikt woodlandtema. Men jag har fudnerat på att dekorera med ormhassel på borden, så kan man hänga "kristaller" i grenarna. Eller spraya med fejksnö. Har också funderat på att ta in kottar (lite större variant) och de kan sprayas med snö eller silverfärg. Såg någon som hade flytljus och under dem kottar i vattnet.







     
    Tack för alla fina bilder.

    Kul att ni oxå valt februari. Vart kommer ni hålla till?

    Har ni kommit långt i planerandet?
  • knyttan

    Vi har också brunt, men med gammelrosa och cremevitt, lite varmare sådär. Gifter oss i juli. Lite inspiration:




  • Doofie

    Fjällen2010:
    Gifter oss i Luleå och har vår fest på en restaurang som ligger i en gammal kyrkby med kyrkstugor. Väldigt mysigt :)
    Vi har bokat kyrkan och restaurangen. Vi har beställt våra STDkort och skickar nog ut dem innan sommaren. Vi har pratat med våra toastmasters som tackat ja till uppdraget. Jag har även pratat med mina två tärnor och sambon med sin best man.
    Vi har kontaktat lite olika fotografer också och imorgon är det vårmässa i stan så där kommer vi kunna träffa både de tänkta fotograferna och de som vi planerat ska baka vår tårta.
    Så det har kommit en liten bit på vägen iallafall :)
    Hur långt har ni kommit?

    Knyttan:
    Vad fint! Känns vintage och det älskar jag! :D


  • Fjällen2010

    Doofie:
    Oj då har ni kommit en bit på väg.
    Vi har bokat ett ställe i tällberg där vi kommer gifta oss och hålla festen.
    Har kollat runt lite och ska höra av mig till några fotografer, frisörer å konditori.
    Toastmaster och toastmadam är klart sedan länge.
    Vet på ett ungefär hur vi vill ha inbjudningskorten som min syster kommer göra. 
    Ska höra med grannen som är med i ett band som vi funderar på att anlita.
    Har många tankar men inget riktigt spikat.

    Har varit många vändor fram å tillbaka. Då vi bokat men sen har stället avbokat. Försökt hittat nytt ställe och sedan har det kommit sjukdomar emellan. Sköt fram bröllopet ett år och bokade ett nytt ställe men dom bytte ägare. Så nu tror vi att vi hittat rätt. Tyvärr har suget att planera bröllopet försvunnit å det är lite kämpigt att komma sig för att boka något. 

  • Doofie
    Fjällen2010 skrev 2012-05-06 20:26:37 följande:
    Doofie:
    Oj då har ni kommit en bit på väg.
    Vi har bokat ett ställe i tällberg där vi kommer gifta oss och hålla festen.
    Har kollat runt lite och ska höra av mig till några fotografer, frisörer å konditori.
    Toastmaster och toastmadam är klart sedan länge.
    Vet på ett ungefär hur vi vill ha inbjudningskorten som min syster kommer göra. 
    Ska höra med grannen som är med i ett band som vi funderar på att anlita.
    Har många tankar men inget riktigt spikat.

    Har varit många vändor fram å tillbaka. Då vi bokat men sen har stället avbokat. Försökt hittat nytt ställe och sedan har det kommit sjukdomar emellan. Sköt fram bröllopet ett år och bokade ett nytt ställe men dom bytte ägare. Så nu tror vi att vi hittat rätt. Tyvärr har suget att planera bröllopet försvunnit å det är lite kämpigt att komma sig för att boka något. 
    Oj det lät som att ni haft en massa otur och dålig tajming :( Vad tråkigt. Förstår att suger försvinner då! Har själv känt att planeringssuget sinat en hel del tidigare men nu kommit igång igen när det faktiskt känns som att det är någon idé att boka. Tidigare har det kännts så tidigt och långt borta. Nu börjar jag ändå känna att vi ligger bra i tiden, tidigt men inte för tidigt.
    Det som är bra med ett bröllop i februari är ju att man inte behöver stressa lika mycket som om man skulle gift sig på sommaren då allt bokas så fort. Så utnyttja det och ta det lugnt, ni har ju fortfarande mycket tid! :)
     
Svar på tråden Färgtema brunt