• Pilla84

    Behöver lite hjälp!

    Jag har tänkt att ta tillfället i akt å fria till min sambo 1 juni, då vi ska åka iväg å bo på hotell. Jag vill ju göra frieriet till något speciellt men har lite idetorka...så om ni har några bra förslag, så tar jag gärna emot d!;)

  • Svar på tråden Behöver lite hjälp!
  • Akjson

    Trevligt. Hur långt vill ni åka? Ungefär vart i vårt avlånga land? Picnic med champange och jordgubbar kan ju vara mysigt. Eller att ni åker iväg och bor på nåt slott/herrgård. Kan va lite mer romantiskt.....

  • Pilla84

    Ja jordgubbar å champagne e ju aldrig fel:) vi ska åka till Halmstad över helgen. Har lite funderingar på att köpa en Champange flaska å "smycka" den lite med lite kort å grejer, sen får jag nog köpa lite jordgubbar å choklad:)

  • mirre01

    det är vår, fria utomhus :) min kille gick ned på knä i en park förra året så mysig romatiskt och gulligt , med förutsettning att det är bra väder, :)


    eller tappa upp ett bubbel bad med skumpa och rosenblad smyg ned ringen och er i badet eller varför inte i hans skumpa glas och fria :)


    min bästa vännina fick frukost på sängen av sin kille på hennes skink macka som han hade skurit som ett hjärta låg ringen så friade han , inte de mest romatiska men gulligt och roligt


     

  • Pilla84

    Ja jag får nog fundera lite på hur jag ska göra detta:) han har ju redan ringen, eftersom vi förlovade oss för 4 år sen:)

  • nagu

    Kan du inte be hotellet ni ska bo på fixa något på ert rum, så när ni anländer kanske det finns rosblad, bubbel, frukt och choklad på rummet.
    Då kan du passa på att ställa frågan. 


  • Chicita

    Vi hade ett par på hotellet för ett tag sen. Han skulle fria till henne och ville göra något speciellt, men visste att hon skulle förvänta sig något till middagen.

    Så dom kom till hotellet, checkade in och han hämtade lite bagage medans hon åkte upp till rummet (då lämnade han asken med ringen till oss i receptionen som han gjort upp om tidigare).
    När dom gick till restaurangen så sprang vi upp med champagne, jordgubbar och ringen och ställde på hotellrummet (det hade han betalt för, vi slängde sen in en liten korg med chokladhjärtan i röd folie).

    Så när dom kom tillbaka och hon såg lite besviken ut så gick dom upp på rummet...
    Efter en stund så kom hon tillbaka ner till receptionen och bara skrek rakt ut (alltså lyckoskrik) och hoppade och studsade och ville visa oss ringen Solig 

  • Pilla84

    Va romantiskt:) men som sagt så har min sambo redan ringen så den kan jag inte göra nått me. Men får fundera lite på d me hotell personalen:)

  • brud 201208

    åå, vad det låter mysigt. lägg något under kudden.Det är ju rätt mysigt att göra det tidigt så ni bara kan gå runt och vara så där tok kära och lyckliga resten av dagen / kvällen. Lycka till:))

  • Pilla84

    Ja d e ju en ide:) jag funderar på om jag ska packa ner en Champange flaska i hans väska, sen så ser han den när han packar upp på hotellet. Flaskan e ju såklart smyckad med kort mm:)

Svar på tråden Behöver lite hjälp!